Facebook směruje reklamy na základě vámi prováděných aktivit. Sami si můžete zkontrolovat (a případně upravit), co si o vašich zájmech myslí, a to v nastavení Předvolby pro reklamy .
Úvod
Asi jsme všichni někdy slyšeli nebo četli o tom, kolik toho o nás Facebook ví (nebo si to alespoň myslí), ať se to týká našich aktivit na Internetu, třídění našich lajků nebo přesvědčování ke sdílené informací na sociální síti. Firma ProPublica dokonce vyvinula rozšíření pro Chrome, který dokáže některé z těchto údajů nalézt.
Pokud však chcete vědět, jak si vás Facebook všímá, pak nepotřebujete žádné rozšíření pro Google Chrome. Stačí totiž, když navštívíte svoje nastavení Předvolby pro reklamy. Na tuto stránku se sice dostanete i z mobilního zařízení, nicméně daleko snáze se s touto stránkou pracuje na klasickém počítači s monitorem.
V horní části stránky naleznete sekci s názvem Zájmy, která obsahuje spoustu dlaždic. Každá dlaždice odpovídá nějakému zájmu a Facebook třídí vaše zájmy do různých kategorií, jako jsou například zprávy, sport, zábava, lidé nebo třeba technologie.
Po vás se jen chce, abyste se tímto seznamem takříkajíc prokousali. Pokud se setkáte s něčím, co by tam podle vás být neměl, popřípadě něco, o čem si myslíte, že tam nepatří, pak postačí, když klepnete na obrázek křížku, který se objeví v pravém horním rohu dlaždice, když přes ni přejedete ukazatelem myši. Tímto způsobem můžete odstranit nebo alespoň minimalizovat reklamy, které se vám k danému tématu zobrazují.
Pravděpodobně jednou z nejzajímavějších částí bude pro většinu z nás sekce Životní styl a kultura, která obsahuje i vaše politické zájmy. Pro nás osobně je třeba tato oblast úplně mimo. V této sekci se totiž rády objevovaly stránky týkající se politických stran, kterým jsme v žádném případě nijak nefandili.
Když jsme se pokoušeli přijít na to, jak se stalo, že se tam tyto stránky začaly objevovat, pak jsme přišli na to, že před několika týdny jsme četli několik článků, které tyto politické strany kritizovaly. Úplně totiž stačilo, že se začalo v našem případě objevovat jméno konkrétního politika častěji než jména ostatních a to (pravděpodobně) tedy stačilo k tomu, aby se mezi vámi a politickou stranu, které nijak nefandíte, vytvořila vazba.