Hlavní navigace

Chcete vědět, co všechno o vás ví Facebook? - 2.díl

5. 12. 2016

Sdílet

 Autor: pcworld.com
Facebook sleduje vaše online aktivity a na jejich základě si vytváří váš reklamní profil. Podívejte se, jak se dají zobrazit a popřípadě upravit některé z těchto údajů.

Předcházející díl

 

Facebook směruje reklamy na základě vámi prováděných aktivit. Sami si můžete zkontrolovat (a případně upravit), co si o vašich zájmech myslí, a to v nastavení Předvolby pro reklamy .

Zájmy a inzerenti

Facebook tvrdí, že pro zjišťování a následné dodávání reklam, které by měly být pro uživatele přínosné a jemu vyhovující, používá celou řadu různých informačních zdrojů, jako jsou třeba údaje z profilu uživatele, údaje o jeho umístění, aktivitě na Facebooku (velmi oblíbená část) a informace o stránkách navštívených mimo Facebook.

Trochu nás může uklidnit skutečnost, že Facebook je, co se týče našich zájmů, jen málo přesný. Pokud se nebyl schopen trefit do našich politických postojů, je jasné, že nástroje pro vytváření profilu na sociálních sítích mají před sebou, alespoň co se týče vývoje, ještě pořádně dlouhou cestu.

Jakmile projdete sekci Zájmy, přesuňte se do spodní části okna a věnujte pozornost sekci Inzerenti. Zde můžete získat údaje o těch zadavatelích reklamy na Facebooku, kteří mají k dispozici vaše kontaktní údaje.

CS24

Pokud některého z těchto zadavatelů reklamy odeberete, pak Facebook tvrdí, že reklamy od této společnosti či firmy záměrně ukryje.

Poslední věc, kterou vám doporučujeme provést, pokud vás nějaká reklama ve vlákně se zprávami rozčiluje, je klepnutí na šipku směřující dolů, která se u dotyčné reklamy nachází v pravém horním rohu, a vybrat položku Proč se mi to zobrazuje?. Následně se zobrazí vyskakovací okno, kde jsou uvedeny konkrétní údaje o tom, proč se právě tato konkrétní reklama zobrazuje ve vašem vlákně.Klepnutím na reklamu ve vašem vláknu se zprávami si můžete zobrazit konkrétní informace o tom, proč se tato reklama vůbec zobrazuje