Hardwarová akcelerace je součástí již prvního buildu Chromu 7 určeného především pro potřeby vývojářů. Její princip spočívá v přesunutí některých operací z hlavního CPU na grafický procesor, čímž se výrazně zvýší rychlost samotného prohlížeče. Jde především o graficky náročnější úkoly jako je renderování videa či třídimenzionálních objektů.
Google chce zahrnutím této funkce udržet krok s výrobci konkurečních prohlížečů, kteří mají hardwarovou akceleraci ve svých plánech již delší dobu. Velké naděje do ní vkládá například Microsoft, kterému má Internet Explorer 9 (vydání je naplánováno na 15. září) pomoci udržet jeho pozici lídra. GPU akcelerace se objeví také ve čtvrté verzi Firefoxu, která stejně jako IE9 bude spoléhat na vykreslování v režimu Direct2D. Nejdále ze všech výrobců se nicméně dostal Apple, který hardwarovou akceleraci zahrnul do červnového Safari 5.0 pro OS Windows.
Google však nechce nic uspěchat, jeho úsilí o zahrnutí GPU akcelerace prý bude postupně gradovat. Podle softwarového inženýra Googlu, Vangelise Kokkevise, prý hardwarová akcelerace zrychlí pouze několik vybraných úkolů, počítá se například s 3D grafikou WebGL. O méně náročné grafické operace se bude i nadále starat CPU.
Hardwarová akcelerace v Chromu bude spoléhat open source projekt pojmenovaný ANGLE (Almost Native Graphics Layer Engine). Ten prohlížeči umožní přehrávat WebGL obsah na počítačích s operačním systémem Windows. Bez něho by majitelé Windows museli hledat nové ovladače. Snadnější situaci má Google u systémů Linux a Mac OS X, kde může využít standardu OpenGL.
Google pro hardwarovou akceleraci podle Kokkevise zatím nemá jasně stanovený časový harmonogram. Nemohl tedy ani prozradit, kdy by mohla být k dispozici první stabilní verze Chromu 7. Vzhledem k tomu, že Chrome 6 je nyní ve fázi beta, to však hned tak nebude.