Chrome se vrací na přední místa vyhledávače Google

26. 3. 2012

Sdílet

 Autor:
Po šedesáti dnech začal Google opět počítat PageRank pro svůj internetový prohlížeč Chrome.

V březnu skončilo období, během kterého vyhledávač Google zcela ignoroval domovskou stránku prohlížeče Chrome. Společnost tak v prvním lednovém týdnu reagovala na chybně realizovanou marketingovou kampaň tohoto prohlížeče, která porušovala její vlastní pravidla.

Jak známo, vyhledávací algoritmus Googlu přiřazuje každé webové stránce tzv. PageRank, který hodnotí množství na ni odkazujících webů. Servery SEO Book a SearchEngineLand si počátkem letošního roku všimly jedné marketingové kampaně propagující prohlížeč Chrome, která byla vedena prostřednictvím sponzorovaných blogových příspěvků. Na tom by samo o sobě ještě nebylo nic špatného, kdyby jeden z těchto článků neobsahoval odkaz, který Google automaticky započítával do PageRanku.

Tím došlo k porušení pravidel, kvůli kterému se Google běžně nezdráhá podvádějící stránku ze svého hodnotícího systému zcela vyřadit. A protože pravidla platí pro všechny bez rozdílu, nemohl zůstat bez trestu ani prohlížeč Chrome. Matt Cutts, který stojí v čele týmu odpovědného za dodržování pravidel PageRanku, snížil domovské stránce Chromu PageRank na nejnižší hodnotu, následkem čehož zmizela z předních míst vyhledávače.

Nyní má Chrome své hodnocení zpět. Díky sedmi bodům z deseti možných se jeho odkaz vždy zobrazí mezi prvními deseti stránkami po zadání odpovídajícího spojení do Googlu. Například při vyhledání slova “prohlížeč” se Chrome objeví na pátém místě. O dvě místa výše se však stále nachází konkurenční Firefox.

Podle dat společnosti StatCounter používá Google Chrome v současné době kolem 30 procent všech uživatelů. Toto číslo se nicméně rozchází se statistikou webmetrické společnosti Net Applications, podle které je globální podíl Chromu jen asi 19 procent.