Chrome oslavil tři roky od uvedení první veřejné beta verze 1.0 s jádrem Webkit na začátku září a již od počátku se snažil odlišit od existující konkurence. A to zejména na tehdejší dobu revolučním javascriptovým enginem V8, kdy se v této souvislosti začalo hovořit o možnosti, že by mohl přebrat funkce operačního systému a aplikace by se tak mohly spouštět přímo v Chrome. Zatímco před třemi roky tato možnost zněla pro mnohé přehnaně a utopicky, dnes je prakticky realitou a směr Googlu následovali i další výrobci prohlížečů. Samotná rychlost (dříve poměrně opomíjeného) JavaScriptu se pak stala na dlouhou dobu jakýmsi pomyslným závodem hlavních hráčů na trhu s browsery.
Další nový směr, se kterým Google přišel, je minimalistické rozhraní. To se nyní opět stalo de facto standardem a snaží se jej kopírovat i další výrobci. Google jako první také spustil režim rychlého vývoje nových verzí, díky čemuž se aktuálně dostal na poslední stabilní verzi Chrome 13 a v číslování předběhl všechny ostatní hráče. Také tento tah vedl ke změnám na trhu a nejen Mozilla zavedla rapidní cyklus vývoje (nutno podotknout, že zatím ovšem ne příliš úspěšně a nové verze Firefoxu vyvolávají spíše rozpaky), ale zdá se, že i Microsoft si s vývojem nových verzí Internet Exploreru pospíší. Google se také stal propagátorem funkcí jazyka HTML5 a pro Chrome vytvořil i vlastní obchod s aplikacemi. Co se týká bezpečnosti, přišel Google v Chrome s technologií sandboxu, která odděluje běh aplikace od operačního systému a má tak ztížit útočníkovi možnost jeho napadení. Pro eliminaci nutnosti samostatných aktualizací přehrávače Flashe a prohlížeče PDF pak Google zaintegroval tyto komponenty přímo do Chrome. Google byl také první, kdo začal nabízet bezpečnostním expertům odměny za nalezené chyby a tím je motivovat k hledání zranitelností. Tento krok pak následovala nejen Mozilla, ale nedávno třeba i Facebook.
Také statistiky potvrzují, že Chrome zjevně přebral štafetu od Firefoxu mezi alternativami k Internet Exploreru a podle měření společnosti Net Applications má již podíl 15,51 % na trhu. StatCounter pak uvádí údaj 23 %, který je ale daný jinou metodologií a zohledňuje i počet opakovaných návštěv jednoho uživatele na sledovaných webech. Firefox sice Chrome zatím nepředběhl, ale dynamika vývoje uživatelské základy svědčí o tom, že je to jen otázkou času. Sami softwaroví inženýři Googlu jsou přesvědčeni, že tajemstvím na úspěch prohlížeče Chrome je rychlost, jednoduchost a bezpečnost. I když je otázkou, zda Chrome udělal svět internetu lepší nebo ne, nelze mu upřít fakt, že přiměl ostatní hráče na trhu, aby revidovali strategii se svými produkty a přinášeli inovace ve snaze uspět v konkurenčním boji, což mělo v důsledku přínos pro samotné uživatele. Googlu samozřejmě pomáhá i silná pozice na trhu jako takovém, protože investice do marketingových kampaní spojených s Chromem nemají mezi browsery zjevně konkurenci.