Dlouhodobou slabinou Google Chromu je jeho náročnost na paměť, projevující se zejména při otevření většího množství záložek. Jeho čerstvá aktualizace má optimalizovat nejen využití RAM, ale také jeho energetickou spotřebu, a to prostřednictvím dvěma nových nastavení nazvaných jednoduše Memory Saver a Energy Saver.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
Google tvrdí, že při jejich aktivaci bude jeho zátěž na paměť o 30 % nižší. Do širší distribuce by se měly dostat v nejbližších týdnech. Uživatelům volby umožní ruční zapnutí obou spořičů, respektive vypnutí u „důležitých stránek“. Dostupné budou snadno přes menu v podobě tří teček v pravém horním rohu okna prohlížeče.
Nadbytečné využívání systémové paměti Chromem samozřejmě ovlivňuje plynulost chodu ostatních aplikací. „Chrome byl od počátku navržen s důrazem na rychlost. Výkon je však víc než jen rychlé prohlížení,“ píše při představení aktualizace produktový manažer Chromu Mark Chang.
Vzhledem k navržení prohlížeče je Chrome nastaven tak, že všechny z otevřených karet, ale i všechna rozšíření běží prakticky nezávisle na sobě. Plynulost prohlížení zajišťuje také poměrně agresivní přednačítání webových stránek, všechny tyto prvky však ústí v megabyty spotřebované paměti.
Google tvrdí, že nový Memory Saver režim zajistí ještě plynulejší prohlížení, a to i tehdy, máte-li otevřeno více záložek. Funguje na principu uvolňování paměti z aktuálně nevyužívaných záložek, takže těm aktivním se paměť dostává přednostně. „Tohle je obzvlášť užitečné tehdy, máte-li souběžně puštěné jiné náročné aplikace jako jsou hry či editory videí. Neaktivní záložky se obnoví, až je budete potřebovat,“ uvádí Chang.
Vedle toho Energy Saver režim je navržen za účelem šetření spotřeby energie skrz omezování aktivit na pozadí a omezování vizuálních efektů na webových stránkách s animacemi a videi. Dle Googlu se aktivuje, jakmile kapacita baterie klesne na 20 %.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.