Chrome zkusí kvůli lepším výsledkům vyhledávání „číst myšlenky“

20. 10. 2023

Sdílet

 Autor: PCWorld.com
Google a Chrome stále chytřeji zjišťují, kam se chcete na internetu vydat.

Google vylepšuje vyhledávání v „omniboxu“ v horní části prohlížeče Chrome. Chrome se tak bude víc snažit odhadovat, jaký web chcete navštívit, a to i tehdy, nebude-li mít k dispozici velké množství informací o vašich vyhledávacích návycích. 

Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?

Snaha opravit chybně zadaná slova je něco, co už většina webových prohlížečů dělá, takže oprava zadání typu „Microssoft“ je jejich druhou přirozeností. Google však nyní přechází na jinou úroveň a tyto návrhy provádí v podstatě automaticky.

Pokud jste tedy web nikdy předtím nenavštívili nebo prostě neumíte správně napsat jeho název, Google si váš záměr odvodí. Zajímavější mi ale přijde, že Google udělá obrovský skok a přejde na web, který popíšete. Google jako příklad uvádí zadání „flights“, což by vás mohlo přivést na web Google Flights, pokud jste ho už dříve navštívili. Pokud jste to neudělali a dáváte přednost TripAdvisoru nebo Kayaku, mohl by být výsledek otravnější.

ICTS24

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z Computerworldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Google se dokonce chystá umožnit rychlé vyhledávání v rámci složek záložek, což se hodí zejména těm lidem, kteří nesnášejí listování jednou vnořenou složkou za druhou, aby našli záložku – jaký smysl má organizace, když vám trvá déle, než něco najdete? Stačí, když do vyhledávání zahrnete název složky.

Smyslem Googlu je udržet vás uvnitř jeho ekosystému, jakkoliv pohodlném. Poté, co EU po vyšetřování vyhledávání a reklamy udělila Google pokutu ve výši více než 8 miliard eur a co další vyšetřování EU (a žaloba ministerstva spravedlnosti) zkoumá jeho reklamní byznys, můžete samozřejmě namítnout, že ne vždy je to pro dobro věci. Rozhodnutí je nicméně na vás.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.