Jak předpovídali například analytici Forresteru, vývoj Chrome OS se ukazuje jako slepá větev. Navíc myšlenka, která vznikla v době rozmachu netbooků, dozrála v době jejich rychlého soumraku a je pravděpodobné, že žádný další výrobce již svůj model chromebooku ani nepředstaví. Problémem je cena, která nebyla nijak nízká a byla jen mírně nižší než u netbooků s Windows (kolem 300 dolarů na trhu v USA). Aby chromebooky byly konkurenceschopné a dokázaly přitáhnout uživatele, měly by být ještě alespoň o třetinu levnější.
Také design nebyl ničím revoluční a vychází z klasických netbooků a pokud výrobci chtějí kupující něčím zaujmout, musí nabídnout něco speciálního, jako je třeba extrémně tenký profil ultrabooků. Pokud by byla uvedena nová generace chromebooků s ultratenkým designem, možná by dokázala zaujmout, ale není pravděpodobné, že se něco takového ještě stane. Žádná čísla ilustrující prodeje nejsou k dispozici, ale už to samo je indikátorem toho, že nebudou vůbec dobrá.
Také samotný Chrome OS vzbuzoval od začátku rozpaky a zdá se, že jde o další nepovedený projekt Googlu. Chrome OS je webcentrický a prohlížeč je prakticky vším. Jak se ale ukazuje, to ovšem na kupující působí dojmem, že jsou uzamčeni v browseru a že nemohou jít do tradičního menu nebo na plochu, na kterou jsou zvyklí z běžných operačních systémů.
I když Google o chromeboocích mluví jako o ideální platformě pro vzdělávací a také pro obchodní instituce s tím, že mají minimální náklady na údržbu, tyto organizace o ně zájem nemají. Googlu se na chromebooky nepodařilo ani strhnout dostatečnou pozornost a běžní uživatelé se dívají primárně po tabletech a často ani nevědí, že něco takového jako chromebook existuje. Je nyní otázkou, jak Google bude na situaci reagovat, zda se pokusí o nějaký oživovací krok pro Chrome OS a nebo jej jednoduše zruší tak, jako se to stalo v nedávné době řadě dalších neúspěšných projektů.