Hodinky je upozorní, když je třeba vyčistit toalety. Podobné využití našly „smart watch“ Samsungu i při čtyřměsíčním testu z minulého rok, kdy podávaly obsluze restaurace upozornění ve chvíli, kdy bylo třeba obsloužit zákazníky.
Chytré hodinky využívají aplikaci zvanou TaskWatch, kterou vytvořil partner Samsungu Hipaax. U příkladu uklízečů funguje aplikace tak, že senzory umístěné na dveřích kabinek snímají počty uživatelů, kteří toaletu využijí, a pomocí Bluetoothu následně odešlou uklízečům upozornění, pokud počet návštěvníků přesáhne 150.
Zaměstnanec následně může kliknout na své chytré hodinky, aby se přihlásil ke „splnění úkolu“, tedy vyčištění toalety a doplnění zásob. Za rychlou reakci navíc obdrží bonusové body. Prozatím hodinky testuje šest uklízečů od října minulého roku.
Aplikace také v reálném čase poskytuje informace o návštěvách toalet, které se mohou významně lišit – např. v závislosti na příletech a odletech letadel. Podle Briana Cobba, viceprezidenta zákaznické podpory letiště, jde o vylepšení oproti zastaralým papírovým rozpisům.
„Naši uklízeči si oddechnou od zajeté rutiny a jsou flexibilnější.“
Zpočátku letiště na zkoušku využívalo Wi-Fi připojení, to se však neosvědčilo. Přešlo tedy na mobilní připojení, což vedlo k vyšší spokojenosti pracovníků. Pokud se S3 hodinky osvědčí i v dalším provozu, budou dle Cobba dostupné v roce 2018. Letiště by je navíc mohlo využít i např. pro nouzovou komunikaci.
U restaurace se hodinky využívají pro zrychlenou obsluhu stolů. Číšníci, manažeři a další zaměstnanci jsou jimi vybaveni a jednotlivé stoly dokáží obsloužit o čtyři minuty rychleji než dříve. To vede k vyššímu počtu spokojených zákazníků a poměrně znatelnému 7% zvýšení denního zisku, říká John Gerbus, majitel několika franšíz Buffalo Wings a Rings. Pokus se konal v jedné z Buffalo Wings restaurací v Cincinnati a trval čtyři měsíce do října minulého roku.
Identická aplikace jako u letiště, TaskWatch, oznámila obsluze, když se zákazníci posadili ke stolům a pokud k nim ve specifikovaném čase nedorazil žádný číšník, dostal manažer restaurace upozornění. Rovněž chodily na chytré hodinky oznámení v případě, že byl stůl připraven k úklidu nebo ve chvíli, kdy manažer šel ke stolu hosty přivítat.
Obsluha dostával v období testu vyšší dýška, což je dle Julie Godfreyové, manažerky maloobchodních řešení pro nositelná zařízení Samsungu, úspěch.
V obou případech je využití hodinek vnímáno jako praktičtější oproti tabletu či chytrému mobilu, převážně proto, že udržuje pracovníkům volné ruce, říkají shodně Godfreyová a Bharat Saini, technický ředitel a zakladatel vývojáře aplikace, Hipaaxu.
Podle Sainiho bude aplikace prodávána jako služba podnikům s měsíčním poplatkem za jednoho uživatele, ačkoli finální cena ještě nebyla oznámena. Jedny chytré hodinky Samsungu stojí kolem tří set dolarů.
Analytik IDC Jitesh Ubrani přirovnal test v restauraci s obdobnou zkouškou Applu a jeho Apple Watch, který pro změnu otestoval rezervační systém Rezy v Newyorské restauraci. Podle Ubraniho je zajímavějším testem letištní zkouška, která motivuje pracovníky dodatečným systémem obodované soutěže o to, kdo vyčistí toaletu jako první.
„Využití snímačů na toaletách je pro mě zajímavější,“ říká Ubrani. „Jsem rád, že Samsung chytré hodinky využívají jako součást širšího ekosystému.“
„Samsung se také činí se správou zařízení a zabezpečením u jeho platformy Knox,“ chvílí Jihokorejského giganta Ubrani.