Počet vývojářů v posledních letech prudce vzrostl a společně s ním i počet nabízených aplikací. Jen vývojáři pro platformy od Applu si podle oficiálně dostupných údajů dosud přišli na více než 8 miliard dolarů. Není potom divu, že přibývá těch, kdo si chtějí z tohoto koláče také něco ukousnout.
Šance na úspěch však pro vývojáře na volné noze není velká. Většina příjmů putuje na účty velkých firem. Potenciální zájemce pak jistě nepotěší ani informace, že v seznamu 250 nejprodávanějších aplikací na AppStore tvoří aplikace od „nově příchozích“ pouhá 2 %.
Pokud se přesto chcete do vývoje aplikací pustit, zde je pár tipů, jak postupovat.
Buďte užiteční
Pokud vaše aplikace není něčím, co byste sami použili i několikrát za den, vykašlete se na ni. Loren Brichter, který stojí za populární aplikací Tweetie pro sociální síť Twitter, prozradil, že odhadem musí odepsat až 80 % svých nápadů, aby se mohl plně věnovat těm skutečně zajímavým. Není náhodou, že mezi nejoblíbenější patří aplikace pro sdílení fotografií. Jde totiž o jednu z nejčastějších činností majitelů mobilních zařízení.
Naučte se programovat
Nemusíte být zrovna expertem v oboru, abyste v dnešní době mohli vytvořit vlastní aplikaci. Výrobci zařízení často nabízejí vlastní nástroje, které tento proces dost usnadňují. Přesto se vyplatí znát alespoň nějaké základy programování. Výsledkem pak bude aplikace ohleduplná k paměti i baterii přenosných zařízení.
Nenechte uživatele v nevědomosti
Pro uživatele není nic horšího, než když musí delší dobu koukat na bílou obrazovku, na které se vůbec nic neděje. Informujte je o aktuálním stavu pomocí ukazatele a použitím animací si udržte jejich pozornost.
Pečlivě testujte
Na rozdíl od webových stránek není možné aplikaci jen tak vypustit a následně ji neustále upravovat. Je nutné začít správně už od samého začátku. Vždy máte jen jednu šanci na úspěch.
Propojujte
Pokud máte ve svém portfoliu více aplikací, propojte je navzájem. Zvýší se tak šance, že si jejich existence uživatelé vůbec všimnou. Nebo využijte služeb, jako jsou Chartboost, PlayHaven a Applifier, které umožňují propagaci podobných aplikací.
Některých věcí byste se podle úspěšných vývojářů měli naopak vyvarovat. Zde je jejich seznam.
Spoléhat se na jediný obchodní model
Vývojáři se často mylně domnívají, že mají na výběr pouze mezi vývojem placeným a bezplatných aplikací. Někteří z nich proto uplatňují pouze jeden obchodní model, kterého se zuby nehty drží. Podle expertů se přitom vyplatí modely kombinovat. To v praxi znamená například vytvoření bezplatné aplikace, prostřednictvím které může být propagována jiná, již placená aplikace.
Využívat multiplatformních řešení
V dnešní době již existují technologie umožňující vývoj aplikací pro více platforem. V případě webu je to HTML5, jinde zase Unity. Tyto nástroje vám ušetří čas, ovšem na druhou stranu je s nimi spojena řada kompromisů. Experti radí přizpůsobovat aplikace pro každé prostředí bez jejich pomoci.
Kopírovat
Svět nepotřebuje několik stovek aplikací pro sdílení fotografií. V každé kategorii obchodů s aplikacemi najdete mnoho menších aplikací, které staví na principech populárnějších kolegů, ovšem nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu.
Příliš často aktualizovat
Neexistuje sice žádné pravidlo, jak často mohou být aplikace aktualizovány. Přesto byste k tomuto kroku měli přistoupit až ve chvíli, kdy chcete uživatele své aplikace obohatit o skutečně zajímavou novinku.
Vytvořit aplikaci místo webu
Některé aplikace jsou příliš náročné na obsah nebo se na samostatnou aplikaci zkrátka nehodí. Ušetřete si čas a vytvořte webovou stránku přizpůsobenou pro mobilní zařízení.
Zdroj: wsj.com