Vytváření vlastních formulářů ve Wordu je daleko jednodušší, než byste si kdy mysleli, a samozřejmě je daleko snazší než před lety. Microsoft umístil na záložku Vývojář devět ovládacích prvků obsahu, 12 ovládacích prvků ActiveX, tři ovládací prvky a tři funkce pro starší typ formulářů.
V programu Microsoft Word jsou k dispozici ovládací prvky, což jsou v tomto případě předem naprogramované nástroje, které umožňují do vašich dokumentů, formulářů, šablon a internetových stránek dodat interaktivní obsah. V tomto článku se budeme zabývat celkem šesti ovládacími prvky obsahu: zaškrtávacím políčkem (Check Box), polem se seznamem (Combo Box), rozevíracím seznamem (Drop-Down List Box), ovládacím prvkem obsahu pro text ve formátu RTF, ovládacím prvkem obsahu pro prostý text a ovládacím prvkem obsahu pro výběr data.
F. Ovládací prvek obsahu pro výběr data
1. Tento ovládací prvek je velmi jednoduchý. Použijeme jej při vytváření pátého dotazu našeho dotazníku. Nejprve zadejte dotaz, a to v této podobě: Please enter your birthdate (for demographic purposes).
2.Na konci této věty pomocí tabulátoru posuňte kurzor na vzdálenost 11,5 cm od levého okraje. Na záložce Vývojář klepněte na pásu karet na tlačítko Ovládací prvky a zde stiskněte tlačítko Ovládací prvek obsahu pro výběr data.
3. Při vybraném ovládacím prvku klepněte v nabídce Vývojář > Ovládací prvky na tlačítko Vlastnosti. Zobrazí se poněkud odlišné dialogové okno Vlastnosti ovládacího prvku obsahu, tentokrát s více možnostmi.
4. Co se týče pokynů pro vyplňování polí typu Název, Značka, Barva apod., pak postupujte podle pokynů pro tato pole (přesné pokyny najdete v předchozích odstavcích).
5. V poli Datum zobrazit tímto způsobem:si nastavte formát zobrazování data. V našem případě jsme zvolili formát M/d/yyyy (měsíc v podobě jednociferného čísla, den v podobě dvojciferného čísla a rok v podobě čtyřciferného čísla), nicméně sami si vyberte, jaký formát vám vyhovuje nejvíce.
6. Dále nastavte položky Národní prostředí, Typ kalendářea Při mapování uložit obsah XML v tomto formátu (nicméně výchozí hodnoty obvykle vyhovují).
7. Po dokončení nastavování klepněte na tlačítko OK. Svůj vytvořený formulář uložte pod názvem New Business Survey (a nezapomeňte se podívat na formát dokumentu, který je tentokrát dokumentem typu Makro, tj. s příponou .docm). Nakonec formulář zavřete.