Podnikání v letecké výrobě, ale také v oblasti zbraní může být velmi rizikové, a to i v oblasti kyberbezpečnosti. Tuzemská firma Omnipol by o tom mohla vyprávět.
Pod její křídla patří několik firem, které se specializují na vývoj a výrobu vojenských i civilních letadel a také na pasivní systémy pro sledování vzdušných, pozemních a námořních cílů, výroby vojenských komunikačních zařízení a leteckých přístrojů. K jejím nejznámějším produktům patří stíhací letoun L159 Alca, populární Turbolet L 410 či pasivní sledovací systém Vera.
Jako taková je častým cílem kybernetických útoků.
Zejména v minulosti před přechodem na bezpečnostní software Bitdefender si byla vědoma nedostatečného kybernetického zabezpečení infrastruktury, zejména proti sofistikovaným útokům v oblasti úniku citlivých dat souvisejících s podnikáním a duševním vlastnictvím společnosti. Firma měla rezervy kupříkladu v detekčních a obraných mechanismech, přičemž pokrývala jen část využívané infrastruktury.
V nechráněném stavu se nacházela například virtualizační platforma a kompletní prostředí provozované na serverové platformě Linux. Neexistovaly informace o potencionálním postupu útočníka a vektoru útoku. Systém nedisponoval funkcionalitami pro periodickou kontrolu celého prostředí z pohledu zranitelností a chybných nastavení všech koncových bodů, včetně fyzické opravy jednotlivých nálezů.
Kvůli rostoucímu počtu bezpečnostních incidentů firma začala testovat řešení společnosti Bitdefender: GravityZone Business Security Enterprise s Patch Managementem a Security for Email.
Podívejte se na naše krátké video, které přesto poměrně podrobně pokrývá nejen průběh testování bezpečnostního softwaru, ale zejména bezpečnostní situaci ve vojenském a leteckém průmyslu a možné kybernetické hrozby u významné české firmy.
V coffee breaku jsme si povídali s Davidem Bennetem, CIO společnosti Omnipol.