Příběh české softwarové firmy MyQ, která vyvíjí inovativní tisková řešení, začal v roce 2007. Firma se tehdy zaměřovala na distribuci japonských tiskáren Kyocera.
Aby tým nabídl k tiskovým strojům přidanou hodnotu, která by je odlišovala od konkurence, naprogramoval Martin Januš se svými spolužáky pro tyto tiskárny vlastní tiskové řešení. Jeho hlavním úkolem bylo zabezpečit tisk a zjednodušit ovládání strojů.
O patnáct let později je realita této dynamické firmy velmi odlišná. Produkty MyQ využívají denně milióny uživatelů po celém světě. Firma má šest poboček pro lepší správu lokálních trhů a distribuuje svá tisková řešení prostřednictvím husté sítě mezinárodních certifikovaných partnerů.
Dohromady v MyQ pracuje kolem stovky zaměstnanců z desítek zemí světa. Výraznému růstu se dostalo i software samotnému. Kromě zabezpečení MyQ zákazníkům nabízí také pokročilé zpracování dokumentů, flexibilní mobilní tisk, snadnou instalaci, centralizovaný monitoring a zejména pohodlnost ovládání. Uživatelé mají k dispozici širokou paletu funkcí, které jim ulehčují práci s tiskárnami a pomáhají šetřit čas strávený u kopírky.
A právě uživatelé samotní a jejich dokumentové potřeby byly a stále jsou hlavní hybnou silou vývoje produktů MyQ. Vývojáři se snaží systém konstantně optimalizovat tak, aby bylo jeho používání pro zákazníky MyQ co nejpohodlnější a nejefektivnější a aby při tiskových úkonech mačkali co nejméně tlačítek.
Nicméně MyQ nestojí jen na vývoji systémů k pohodlnější práci. Jeho nedílnou složkou je netradiční firemní kultura postavená na důvěře, otevřenosti a spolupráci. Jako potvrzení těchto principů vedení MyQ letos zavedlo neomezenou placenou dovolenou a nové nástroje k získávání zpětné vazby.
Kromě moderních vývojových nástrojů čeká v MyQ na uchazeče o práci také pracoviště, ve kterém si nemusí vypočítávat dny volna, můžou se na firmu spolehnout stejně jako ona na ně a bez obav vyjádřit svůj názor.