Ohijský Columbus je domovem týmu Columbus Blue Jackets z National Hockey League. Profesionální hokejový tým hraje svá utkání v Nationwide Arena, jednom z nejhezčích a nejspecifičtějších sportovních a zábavních stánků na světě. Management Blue Jackets čítá několik stovek lidí, kteří jsou zároveň odpovědní za každodenní provoz celé arény. Pokud Blue Jackets nehrají před domácím publikem, slouží aréna nejrůznějším akcím včetně ligy halového fotbalu, koncertů, konferencí a dalších speciálních akcí.
Jim Connolly, ředitel informatiky Columbus Blue Jackets, a jeho lidé jsou plně vytíženi poskytováním komunikačních a síťových služeb jak pro malou, ale složitou organizaci klubu Blue Jackets, tak pro klienty, kteří si arénu pronajímají na konání akcí.
Za existující telefonní systém arény založený na pobočkové ústředně Centrex bylo každý měsíc nutné platit vysoké komunikační poplatky. Zároveň nebyl dostatečně škálovatelný nebo flexibilní, aby vyhověl každodenním nárokům na provoz haly, která slouží různým účelům.
Columbus Blue Jackets se prezentuje jako několik odlišných, samostatných entit, z nichž každá má svou vlastní tvář směrem k zákazníkům a vlastní komunikační potřeby. Oddělení vstupenek funguje jako klasické call centrum a generuje tržby. Lidé volající na hlavní telefonní číslo klubu však mohou mít různá přání: vstupenky na hokejová utkání, informace o speciálních akcích nebo se jen chtějí zeptat na adresu arény.
S vědomím všech těchto požadavků odkázala Connollyho místní pobočka Cisco na svého Gold Certified Partnera, firmu Netarx. Tento dodavatel se specializuje na produkty Cisco pro sjednocenou komunikaci, bezpečnost a bezdrátové sítě a disponuje širokou škálou technologických znalostí a dovedností, které Connolly hledal u potenciálního dodavatele integrované infrastruktury.
Connolly zvažoval i několik dalších řešení založených na technologii Cisco od různých partnerů a také jiná alternativní řešení. Šlo tedy o rozhodování mezi vysoce konkurenčními nabídkami. Nakonec zjistil, že Cisco řešení od Netarxu založené na Cisco Smart Business Communications Architecture poskytuje více flexibility a škálovatelnosti než nabídka jakéhokoli jiného z hodnocených dodavatelů.
„Ostatní řešení také byla atraktivní a některá byla dokonce levnější,“ říká Connolly. „Nakonec však zvítězila specificky univerzální povaha platformy Cisco kombinovaná s prokázanou škálovatelností na nových technologiích, která nás přesvědčila, že Cisco Unified Communications a produkt Cisco Unified Contact Center Express není pouze tím správným řešením pro současnost, ale také pro zítřek.“
Connolly říká, že Netarx zvítězil, protože jeho nabídka byla velmi agresivní, konkurenceschopná a vizionářská. Firma zároveň prokázala své kompetence z hlediska projektového managamentu a dlouhodobé technické podpory.
Kirk Horn, oblastní manažer pobočky Netarx v Columbusu, byl podmínkami a náročností projektu nadšen. Poté co se Horn a celý tým Netarxu dozvěděli, že ve výběrovém řízení zvítězili, došlo k několika intenzivním jednáním, jejichž cílem bylo co nejvíce zpřesnit rozsah celého projektu. Začalo podrobné zkoumání celého zařízení a plánování síťové infrastruktury; uskutečnila se interview s uživateli s cílem určit, jak by měl fungovat číslovací plán. Vzhledem k povaze činnosti klubu Columbus Blue Jackets šlo spíše o plánování projektů pro několik různých organizací. Pokladny, vlastní klub Blue Jackets a oddělení pro řízení akcí (kromě jiných) – to vše vyžadovalo funkce, které budou fungovat velmi specifickým způsobem, ale zároveň budou na sebe plynule navazovat.
Ve snaze vybavit Nationwide Arenu a tým Columbus Blue Jackets komunikačním systémem pro přenos hlasu a dat nejnovější generace doporučila firma Netarx širokou škálu produktů Cisco Unified Communications. Nová IP infrastruktura měla být kompletně integrovaným řešením Cisco zahrnujícím Cisco Unified Communications. Cisco Unified Contact Center Express by umožňoval, aby se všechny jednotlivé funkce klubu Blue Jackets navenek prezentovaly se svými vlastními individuálními vlastnostmi a funkcemi, ale zároveň by veškerá komunikace byla centralizována tak, aby každý hovor mohl být vyřízen efektivně a profesionálně. Aplikace Cisco Unity by poskytovala sjednocený hlasový messaging, řešení bezdrátové Wi-Fi sítě od Cisco pro mobilní přístup k internetu a nástroj Cisco ASA (Adaptive Security Appliance) pro zabezpečení sítě.
Řešení Cisco Unified Communications zvládne uspokojit požadavky většiny klientů v aréně – telefony se mohou přidávat, místnosti se mohou dělit na segmenty a systém lze konfigurovat prakticky jakýmkoli způsobem, který mohou klienti vyžadovat.
Když pak nastal den D, na každý pracovní stůl přišel jeden telefon Cisco Unified IP Phone. Netarx poskytl dvě úrovně školení: uživatelské kurzy pro koncové uživatele s cílem naučit je základní vlastnosti a funkce telefonů Cisco Unified IP Phone a intenzivnější školení zaměstnanců IT oddělení, kteří se budou starat o správu a údržbu sítě.
Protože cílem projektu je umožnit komunikaci v celé hale, tvoří infrastruktura i základ pro další rozšíření, jako je například bezdrátový systém Cisco Wireless. Brzy po uvedení do provozu byla v hale zavedena bezdrátová síť, sloužící prestižním akcím, které zde proběhly během léta, jako byl například draft hráčů NHL. Infrastruktura podporuje bezdrátové telefony Cisco Unified Wireless Phone 7920 a přístup k internetu po celé aréně. Jakmile Connollyho tým získá s platformou dostatečné zkušenosti, může být systém integrován s platformou pro vstupenky a dokonce s oddělením pro slevy s cílem zpracovat transakce během zápasů a jiných akcí. Až dojde k této integraci, budou moci Connolly a celý klub Blue Jackets využívat všechny funkce Cisco Unified Communications a nebudou muset utrácet 10 000 dolarů měsíčně za telefonní poplatky.
Volající nejsou již přepojování z jednoho oddělení do druhého – místo toho si mohou zvolit správné oddělení nebo se snadno dovolat někomu, kdo je může přepojit na odpovědného zaměstnance. Každá entita sice pracuje samostatně, ale díky Unified Communications bylo odstraněno rozdělení komunikačního prostředí na různé části, což umožňuje dynamicky směrovat volání podle potřeby.