Na konci spojenecké kampaně druhého dílu oblíbené strategie Red Alert Sovětům zatraceně teče do bot. Jako poslední výkřik do tmy vyšlou zpět v čase tým, který má pozměnit minulost tak, aby se budoucnost obrátila v jejich prospěch. Hned po návratu si tým může zhluboka vydechnout, jelikož spojenci skončili v troskách a rudá barva dominuje většině světové plochy. Na scéně se však objevila i nová frakce – Království vycházejícího slunce (Japonsko). Odvěký spor mezi dobrem ztělesněným spojenci a zlem v podobě komunistů se rozrůstá o technologicky velmi vyspělého aspiranta na světovou nadvládu. Třetí pokračování a třetí frakce – třetí světová válka může směle začít!
I když od vydání posledního dílu uplynulo nějakých sedm let a nynější generaci už hra tolik neříká, nebylo by to právoplatné pokračování, kdyby se neobjevily nové jednotky. Nejzásadnější se stane samozřejmě nová strana. Vojáci s plazmovými útočnými puškami a personálním štítem, samurajští válečníci vybavení laserovou katanou, obojživelný tank Tsunami měnící se na bojeschopnou loď či bombardér Sea Wing, jenž se – po vzoru ledňáčka – dokáže vrhnout pod vodní hladinu, jsou jen malým závdavkem toho, co nového nás za tuto stranu čeká. Všeobecným faktem ovšem je, že Japonsko na vodě nikdo nepředčí. Oproti tomu Japonci nebudou schopni postavit pozemní letectvo, které zase další strany stavět mohou.
V hratelnosti se principiálně nic nezmění – klasické rysy série C&C se vlastně ze zásady nikdy nemění. Absolutní novinkou na poli RTS je však možnost projít celou kampaň kooperativně, tedy s nějakým spoluhráčem. Kdyby se žádný nenašel, ale vy jste i přesto chtěli hru kooperativně hrát, máte možnost zvolit si počítačem řízeného spolubojovníka podle jeho atributů. Žádná jiná strategie tuto možnost nikdy nenabídla, takže si od tohoto prvku slibujeme opravdu hodně, tedy pokud se jeho hratelnost povede dobře vybalancovat.