Commandos 3: Destination Berlin

31. 5. 2003

Sdílet

Vynikající série taktických realtimových strategií Commandos se již letos na podzim dočká pokračování. Vývojáři z Pyro Studios mají i potřetí co nabídnout a přinesou fanouškům spoustu novinek a vylepšení. Staňte se opět součástí druhého světového konfliktu.

Již potřetí nám španělští Pyro Studios představí skvělou strategii s tématikou druhé světové války. Tou je Commandos 3: Destination Berlin a podle oficiálních zpráv na ní pracuje většina lidí, kteří vytvářeli již předchozí díly. Trochu smutnou zprávou však je, že připravované pokračování má být posledním sourozencem v sérii Commandos. Ale abych se přiznal, takovýmto zprávám již dávno nevěřím. Jen si vzpomeňte například na hru Tomb Raider. Core Design již od třetího dílu tvrdí, že každý z nově vydaných je opravdu tím posledním. Jenže velkou roli zde hraje tlak ze strany hráčů a asi tu největší pak PENÍZE. Třetí díl se bude od Commandos 2: Men of Courage dosti lišit. Rozdíl bude viditelný hlavně v misích, které již nebudou tak lineární. Hra bude rozdělena do tří základních kapitol, jež vás zavedou do zcela odlišných lokací - střední Evropy, Stalingradu a Normandie. Každá z kapitol bude rozdělena na několik dalších misí, přičemž v poslední misi každé kapitoly na vás bude čekat souboj s jakýmsi bossem, ztvárněným například velmi hbitým a rychlým odstřelovačem.



Těšit se tak můžete na dvacítku misí, které by se měly od sebe odlišovat jak prostředím, tak jejich náplní. Budete mít za úkol líčit pasti, čistit nepřátelské prostory, vyčkávat na spojence či nepřátele, krást tajné materiály apod. Čekají vás také i čistě špionážní či odstřelovací mise. Oproti předchozím dílů má být Commandos 3 o poznání akčnější, rychlejší a měli byste si užít více filmových zážitků v podobě scének, in-game animací a briefingových filmečků. Co se týče zmiňovaných scének, ty budou prezentovány náhlými situacemi jako například bombardováním nepřátelskými letouny, výsadky nepřátelských vojsk či hlídek apod. To dodá hráči pocit, že je ve skutečné válce, kde není nic jisté, a bude třeba si neustále hlídat záda. Mnoho hráčů si v Commandos 2 stěžovalo na velkou a nevyrovnanou obtížnost při plnění jednotlivých úkolů. Autoři nemají v úmyslu třetí díl nikterak zjednodušit, dojde však k lepšímu vybalancování misí od nejlehčích po nejtěžší, a začátečníci, kteří měli v předchozím dílu velké potíže, budou moci projít šesti tréninkovými levely. Ty budou simulovat příběh jednotlivých postav, takže se dozvíte, jak se který specialista do týmu dostal. Nedočkáte se nových charakterů a některé postavy budou dokonce vypuštěny. Zato přibude mnoho zbraní, vozidel a také nových dovedností. Do jednotlivých misí pak budete moci brát maximálně šestičlenný tým. Drobných úprav zjednodušujících hru se dočkalo i ovládání.



Všechny díly Commandos byly vždy spojeny s velmi detailní a příjemnou grafikou, a nejinak tomu bude i tentokrát. Pro engine Commandos 3 byl použit základ z enginu Commandos 2. Jde však pouze o jednu třetina starého a zbytek je zcela nový. Proto se můžete těšit na ještě detailnější prostředí i objekty a kompletně předělané postavy. Autoři také vytvořili zcela nový interiérový systém, jenž umožní vstupování do budov, což otvírá zcela nové možnosti. O hudební doprovod, který bude laděn do vzrušujících filmových tónin, se stará (stejně jako v předchozích dílech) Mateo Pascual. Multiplayer nabídne kromě kooperativní hry také zcela nové módy až pro osm hráčů: Deathmatch, Team Deathmatch a Capture The Flag. Vítězstvím bude hráč získávat jakési kredity (počet zabitých nepřátel, bonus za vítězství apod.), za které bude moci pořizovat nové vojáky a jejich výbavu. Na rozdíl od singleplayeru zde však bude snížena viditelnost postav na dohled aktivního charakteru, takže bude zapotřebí dávat mnohem větší pozor na to, co se kolem děje. Commandos 3: Destination Berlin by se měl objevit na podzim 2003 a slíbena je i demoverze, která bude vypuštěna přibližně měsíc před samotným vydáním hry. Jak to tak vypadá, letošní podzim bude ve znamení velmi očekávaných pokračování slavných a revolučních her.

Autor článku