Hlavní navigace

Conflict: Denied Ops

20. 2. 2008

Sdílet

Pátý díl průměrné akční série Conflict má políčeno na nic netušící hráče. Způsobí převrat, nebo se zařadí vedle svých nevýrazných bratříčků? Jak se autorům povedl přerod na next-gen platformy? Vše se dozvíte v recenzi.

Pátý díl průměrné akční série Conflict má políčeno na nic netušící hráče. Způsobí převrat, nebo se zařadí vedle svých nevýrazných bratříčků?



Jen málokterá série vystoupá až na vrchol, kde o její čest a slávu bojují hráči lapení do jejích sítí. Řada titulů uvízne v bahně podprůměru a upadne v zapomnění krátce po narození, až leckterým vývojářům ukápne nejedna slzička. Tolik práce, tolik probdělých nocí, tolik ztraceného času – nabídka je zkrátka bohatá, konkurence nemilosrdná a každá chybička může výsledný produkt odkázat do věčných lovišť. Spousta her však vegetuje těsně nad hranicí průměrnosti a bohatě jim to stačí. Autoři pro věrné ovečky připravují další pokračování a bez zjevné snahy procpat se na vrchol přežívají ve svém vlastním světě. To je ostatně případ i akční série Conflict od vývojářského týmu Pivotal Games, který se chlubí s aktuálním pátým dílem.



Next-gen se nekoná
Novinka s podtitulem Denied Ops vychází pro PC, PlayStation 3 i Xbox 360 a je prvním titulem z celé série, který si razí cestu na next-gen platformy. Nebudeme autorům křivdit a přiznáme si, že tentokrát skutečně chtěli udělat díru do světa – tedy alespoň tvrdili, že Conflict: Denied Ops bude první "next-gen" a posune hratelnost o stupínek výše. Jenže jak už to v podobných případech chodí, sliby vzal čert a hráčům zbyly jen oči pro pláč. Ať už si hru spustíte na sebelepším HD televizoru, onu vytouženou revoluci zde nenajdete ani s přimhouřenýma očima a lahví pálenky.



„Tato first person akce je čistým masakrem a počítačem řízení protivníci bohužel moc inteligence nepobrali.“



Již samotná prezentace ničím neoslní, a tak bez otálení vlítnete na první misi, během níž vás autoři postupně seznámí s ovládáním. Zjistíte, že v akci už nemáte čtyři vojáky (jako v předchozích dílech), ale dva specialisty ze CIA, kteří mají dostatek kuráže na to, aby se postavili padouchovi známému jako generál Ramirez a dalším všivákům, kšeftujícím s nukleárními zbraněmi. Nemají se příliš v lásce, a kdyby mohli, upraví si vizáž přímo na bojišti, ale pokud chtějí přežít, musí prostě spolupracovat. Graves se tedy ujme odstřelovací pušky, Lang se pomazlí s lehkým kulometem a s kyselým úsměvem na voskové tváři vyrazí do akce. Zbraní sice časem získáte více (ve formě odměn za úspěšně splněné mise, včetně zajímavých upgradů) a občas sáhnete po granátech nebo raketometu, ale tyto dvě milenky budete zneužívat nejčastěji.



Nenechte se však ošálit báchorkami o rozdílném přístupu k likvidaci protivníků a postupu hrou. Stealth akci z nového Conflictu nevykřesáte, ani kdybyste se stavěli na hlavu, a tak je vcelku jedno, kdo vám bude sekundovat a s jakým borcem budete kosit nepřátele, kteří se "důmyslně" schovávají u sudů s naftou nebo vám tancují před hlavní. Tato first person akce je čistým masakrem a počítačem řízení protivníci bohužel moc inteligence nepobrali, což ovšem nelze říct o vašem společníkovi. Ať už sáhnete po Gravesovi nebo Langovi, oba dva se o sebe často dokáží postarat mnohem lépe než vy. Velkým plusem je i intuitivní ovládání, které v pohodě zvládnete i na gamepadu, což se s ohledem na velké množství funkcí (ovládání pro hlavní postavu i příkazy pro druhou) tak často nevidí.



Jen jako nouzovka
Conflict: Denied Ops nabízí čtyři stupně obtížnosti a zavede vás do několika lokací v Jižní Americe, Africe i na Sibiři. Mrknete do exteriérů i interiérů, ale nic vám bohužel neodpoví na otázku, čím si tahle hra zasloužila vstup na nové konzole. Zpočátku budete nemile překvapeni, na nevýrazné prostředí bez detailních textur si budete muset dlouho zvykat a situaci nezvrátí ani hlavní hrdinové, kteří vám nepřirostou k srdci ani ve chvílích, kdy se o to v potu tváře křečovitě snaží. I přes veškerou kritiku však musíme přiznat, že nový Conflict vcelku příjemně plyne kupředu a v aktuálním herním suchu může posloužit leckterému fandovi, který už nemá do čeho píchnout a v zoufalém stavu je ochotný prominout spoustu chyb (s ohledem na značný cenový rozdíl v tomto případě sáhněte po PC verzi!). Pokud se totiž přenesete přes veškeré nedostatky, začnete si užívat těch několika málo zajímavostí, jež autoři do hry zakomponovali.

CS24



Schovává se nepřátelský voják za stěnou ze dřeva? Není nic lepšího, než jí prostřelit a přitom počechrat i několik plynových bomb. Vývojáři z Pivotal Games si s destrukcí pěkně vyhráli a ve vypjatých situacích to kolem vás skutečně "žije". Pochválit musíme i povedený soundtrack od Richarda Jacquese, který nám nedávno učaroval s vynikajícím hudebním doprovodem v oceňovaném sci-fi RPG Mass Effect. Nový Conflict tak bezpochyby má své světlé stránky, i když jich zdaleka není tolik, kolik bychom si zasloužili. O koupi tedy vážně přemýšlejte pouze ve chvíli, kdy zatoužíte po společné akci s dalším hráčem (třeba LAN, PSN a Split Screen v případě PS3 verze). Jinak se dočkáte jen průměrného zážitku, který nijak nevylepší ani občasná jízda v nějakém bojovém stroji (např. tanku nebo BMP).



Hodnocení: 6,0
Žánr: akce
Výrobce: Pivotal Games
Vydavatel: Eidos
Distributor pro ČR: Cenega Czech
Lokalizace: žádná
Cena: 1699 Kč (PS3, X360), 899 Kč (PC)
Multiplayer: ano
Internet: www.conflictdeniedops.com

Autor článku