Aplikace je dostupná pro systémy iOS (iPhone, iPad) a Android (telefony HTC, Samsung…). Služba je zdarma jak pro klienty ČSOB a Ery, tak i pro zákazníky jiných bank. Smartbanking od ČSOB a Ery si během prvních dní po spuštění stáhlo již několik stovek uživatelů a vzhledem k tomu, že chytré telefony byly jedním z nejčastějších vánočních dárků, lze očekávat další nárůst zájmu o tuto aplikaci.
„Dle aktuálního podílu smartphones na trhu, který se pohybuje v rozmezí 20 až 25 %, odhadujeme teoretický počet uživatelů smartbankingu v řádu desítek tisíc uživatelů. Momentálně využívá služeb internetového bankovnictví ČSOB a Ery přibližně 1,2 milionu klientů,“ říká Martin Štýber, manažer Vývoje finančních služeb ČSOB a Poštovní spořitelny.
Aplikace nabízí širokou škálu funkcí, které uživatelům výrazně usnadní mobilní obsluhu svých financí. „Pohyb v aplikaci je intuitivní, klient pohodlně zadá příkaz, zjistí si zůstatek účtu, vyhledá nejbližší bankomat či pobočku nebo si může vytvořit vlastní design platební karty přímo z fotoaparátu zařízení,“ pokračuje Martin Štýber. Aplikace nabízí vysoký uživatelský komfort nejen pro chytré telefony, ale i majitelům iPadů, neboť je vytvořena přímo na míru specifickému prostředí tabletu a jeho ovládání.
Aplikace je zdarma ke stažení z App Storu či Android Marketu. Přihlášení probíhá obdobným způsobem jako u internetového bankovnictví. K aktivaci stačí zadání identifikačního čísla, PINu a SMS kódu. Není tedy potřeba osobně kontaktovat banku ani přepisovat identifikační číslo telefonu – vše klient zvládne během pár minut. K dalšímu přihlášení stačí samotný PIN, což je velice rychlé, pohodlné a přesto zcela bezpečné. Bezpečnost služby totiž zajišťuje bezpečnostní klíč zabudovaný přímo v aplikaci a využívající jedinečných údajů každého zařízení – chytrého telefonu či tabletu.
S instalací a následným ovládáním se mohou uživatelé seznámit také pomocí instruktážního videa na stránkách Poštovní spořitelny: http://www.postovnisporitelna.cz/Fyzicke-osoby/Ostatni/Stranky/Smartbanking.aspx?tab=Demo.