Avaya ohlašuje další rozšíření svého portfolia pro telefonování přes internetový protokol (IP) prostřednictvím nové verze platformy pro IP telefonii Communication Manager a řady stolních telefonů Avaya one-X Deskphones.
Communication Manager 4.0 (CM 4.0)poskytuje podnikovým zákazníkům možnost budovat komunikační sítě a poskytuje IP základnu, pomocí níž Avaya zajišťuje inteligentní komunikační schopnosti. Hlavními novinkami ve verzi 4.0 jsou posílená obchodní kontinuita a zvýšená kapacita. První obnáší to, že dojde-li k přerušení služeb sítě WAN, software zajistí kontinuitu komunikací. Funkce Dial Plan Transparency zajišťuje, že uživatelé mají všechny možnosti volání až do obnovení funkčnosti sítě WAN a jsou uchovávány rovněž záznamy o hovorech. Rozšířený číslovací plán pomáhá předcházet kolizím. Padesátiprocentní zvýšení kapacity linek a posílená kapacita mediálních služeb také poskytuje větší prostor pro růst.
Avaya rovněž představila Avaya G860 Media Gateway, velkokapacitní bránu, která zajišťuje rozhraní DS3, jež podporuje vysoký objem hovorů. G860 navíc podporuje otevřený, protokol SIP (Session Initiation Protocol) pro připojení k systému Communication Manager. Nakonec byla zdokonalena také mobilita CM 4.0 - uživatel se může přihlásit k telefonu ze vzdáleného místa a následně uskutečňovat a přijímat hovory, jako kdyby byl u svého primárního telefonu.
Kromě vylepšeného CM byly firmou představeny i telefony Avaya one-X 9600. Základními dostupnými produkty jsou 9640 IP Telephone, 9650 IP Telephone a 9610 IP Telephone. Ty se liší spíše v detailech a podle toho jaké cílové skupině jsou určeny.