Další phishing proti České spořitelně

11. 1. 2008

Sdílet

Někteří klienti České spořitelny v minulých dnech obdrželi další phishingovou zprávu. Podvodný e-mail se snažil vzbudit dojem, že byl odeslán bankou. Součástí zprávy byl odkaz na údajné stránky internetového bankovnictví České spořitelny Servis 24. Cílem útočníka bylo získat klientská čísla a hesla.

Někteří klienti České spořitelny v minulých dnech obdrželi další phishingovou zprávu. Podvodný e-mail se snažil vzbudit dojem, že byl odeslán bankou. Součástí zprávy byl odkaz na údajné stránky internetového bankovnictví České spořitelny Servis 24. Cílem útočníka bylo získat klientská čísla a hesla.

Česká spořitelna samozřejmě vyzvala klienty, ať na podobné výzvy nereagují, a zdůraznila, že tímto způsobem s klienty nekomunikuje ani komunikovat v budoucnu nebude.

"Banka nemá informace o tom, že by kdokoli z jejích klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen, a ani to, vzhledem k informovanosti klientů, nepředpokládá. Navíc, i pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu Servis 24 zneužít," uvedla mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková.

Podvodné stránky vypadají jako stránky služby Servis 24, jejich adresa je (namísto regulérního www.servis24.cz) www.servis24.us. Samotná e-mailová zpráva není připravena profesionálně, obsahuje prvky azbuky a nejspíš vznikla automatických překladem.

***
Phishingová zpráva jako předmět obsahuje Vэznamnэ Oznбmenн ode Ceskб Sporitelna Internet Bankovnн
a začíná takto:

Drahoušek Zákazník,
Tato is tvuj funkcionár oznámení dle Ceská Sporitelna aby clen urcitý služba dát pozor pod vule být deactivated a odstranit kdyby nedošlo k obnovit se bezprostrední.

Autor článku