Daří se Samsungu i Sharpu, prodeje televizorů vzrostou

20. 12. 2017

Sdílet

 Autor: TP Vision
Zatímco podle tchaj-wanské analytické společnosti WitsView se za letošní rok prodá „jen“ 210 milionů LCD televizí, což je pokles o 4,1 %, tak v roce 2018 oproti tomu prodeje stoupnou o 3,9 % na 218 milionů LCD televizorů.

„Cena LDC panelů od druhého kvartálu letošního roku klesla v průměru o 17 %,“ popisuje Jeff Yang, asistent výzkumného ředitele WitsView. „Spolu se zvýšenými prodeji na Černý pátek a čínský Singles Day předpokládají prodejci další nárůst prodejů i na konci roku 2017.“

Tradičně výrobcům televizorů pomáhají významné globální sportovní akce – namátkou blížící se zimní Olympiáda, Superbowl nebo Světový pohár ve fotbale. Podpořit prodeje má i silná ekonomika Číny, která po televizích prahne, a Čínský nový rok.

Podobně jako u SSD disků nebo RAM pamětí je i v oblasti televizorů lídrem jihokorejský Samsung. Svou strategii pro příští rok má firma založit na QLED televizorech pro high-end segment trhu. Podíly televizorů v rozlišení 4K a 49 či více palcových panelů mají v obou případech překonat 50 % celosvětových prodejů, věří WitsView. Co se týče „malých“ televizorů pod 49 palců má Samsung více outsourcovat výrobu pro snížení nákladů; celkově zůstane Samsung lídrem trhu i pro další rok, byť jej čeká o jedno procento méně prodejů. To je způsobeno strategií maximalizace zisků.

Velmi se daří OLED televizorům, které zažívají 72% nárůst prodejů oproti minulému roku, za rok 2017 se jich prodá 1,5 milionu. WitsView očekává, že LG Electronics a Sony budou v oblasti dále expandovat a své portfolio OLED panelů rozšiřovat. Obě firmy by měly v roce 2018 začít mírný celkový nárůst prodejů.

bitcoin školení listopad 24

Dařit se má i čínské značce TCL, meziroční nárůst v příštím roce má dosáhnout 6,7 %. Jinou značku ze stejné země, u nás opět prodávanou Hisense, čekají oproti tomu potíže. Pomoci jí může odkoupení televizní sekce japonské Toshiby; na úspěchu značky se z velké míry bude podílet úspěch či neúspěch na rozvíjejících se zahraničních trzích.

Do odvětví proniká také tradičně nenápadným způsobem americký gigant Foxconn, jehož interní součástí je jiný japonský prodejce Sharp; ten za letošek podle WitsView dosáhl masivního nárůstů prodejů o masivních 97,5 % na 9,4 milionu kusů. Ačkoli v roce 2018 pravděpodobně nepronikne mezi největší pětku výrobců, může konkurovat čínským značkám a jejich pozici ohrozit.