Dark Sector - drsná a krvavá sci-fi akce

1. 4. 2009

Sdílet

Pakliže máte v krvi nedostatek adrenalinu a potřebujete nějaký vyplavit, mohla by vás zaujmout velmi svižná a lineární akce Dark Sector, ve které si vyzkoušíte, jaké to je házet bumerangovým šurikenem.

První dojem může jak známo mást. A to je velké štěstí pro akční hru od vývojářského studia Digital Extremes, která nese název Dark Sector. Tahle střílečka totiž na první dojem opravdu nevypadá vábně. V prvních čtyřech z celkem deseti kapitol dělá prakticky všechno špatně. Hráči nabízí neinspirativní, graficky nudné plíživé levely, kterým chybí hratelnostní vrcholy. Ovládání je velmi rozkolísané a konvenční zbraňový arzenál všechno, jen ne atraktivní. Nehledě na to, že se hlavní hrdina - speciální agent Hayden Tenno - zapíše do paměti hráče dosti nesympatickým činem - neodůvodněnou vraždou v prvních minutách hry.



I jinak je příběh prostý jakéhokoliv vysvětlování a nechává figurky na šachovnici bez hlubších motivů. To je docela škoda, protože ve zvoleném sci-fi prostředí by se dalo vykouzlit rozhodně více. Vztahy mezi postavami, jejich motivace či pozadí - to vše zůstává opředeno až příliš velkými stíny na to, abychom o tom mohli mluvit kladnými slovy. Ještě hůře: rozhovory se točí neustále kolem toho samého, neschopny se vymanit ze začarovaného kruhu. Odvolávají se na souvislosti, které hráč stejně nezná, a tak si je nemůže zařadit. Inu, během prvních tří hodin hraní nás ze všeho nejvíce zaměstnávala otázka: proč by tohle chtěl a měl někdo hrát?

 


Odpověď nám ale dal noční souboj s bossem ve staré katedrále. Byl totiž velkolepě inscenovaný, jakoby z jiné hry. A od této chvíle dostala i celá hra o poznání lepší grády. Konečně se objevily pěkné grafické efekty, dobré nasvícení i lépe postavenéé úrovně. Noví nepřátelé se dokázali zamaskovat a lépe pracovat v prostředí. Z bojů se tak stala mnohem dynamičtější a zajímavější záležitost.

 


Hráči se navíc dostane do ruky nepoměrně atraktivnější než počáteční obyčejné zbraně. Jmenuje se Glaive a je to něco jako bumerangový šuriken. Má tři čepele a dají se s ním dělat skvělé věci. Hrdina Hayden ho získal na základě toho, že vlivem jakéhosi viru částečně zmutoval. Má ho tak místo paže a může ho libovolně vystřelovat. Slavie provrtává těla nepřátel a prochází jimi skutečně jako nůž máslem. Ano, Dark Sector je velmi, ale opravdu velmi brutální hra. To podporují i finišující údery, které hrdina sice volí náhodně, ale na které se dobře dívá. Ale dětem rozhodně ne!

 


Glaive bude v průběhu hry vylepšen o nové schopnosti, spojené s ohnivými, elektrickými či ledovými útoky. Dokonce ho časem budete moct ovládat vlastnoručně, což je velká výzva pro vaše schopnosti s myší. S gamepadem to jde tedy o poznání lépe. Občas si užijete i nějakou tu hádanku, kterou vyřešíte právě využitím nových schopností Glaivu. Hratelnost je až po zbytek hry slušně dynamická a zábavná. Tedy pokud nechcete Dark Sector dohrát na jeden zátah. Pak se přece jen projeví určitý stereotyp. Lepší je hru dávkovat.

 


Výsledek je tedy poměrně rozporuplný. Začátek hry ani omylem nenadchne a dovedeme si představit, že řadu hráčů odradí. Po čase se hratelnost rozjede, ale na úplnou špičku nedosáhne. To však nevadí, pokud nemáte přehnaná očekávání. Pakliže hledáte nadprůměrnou, svižnou, lineární a povětšinou zábavnou akci a nepotřebujete hluboký příběh, sympatického hrdinu a další serepetičky, Dark Sector by vás měl bavit.


Plusy: rychlá a dynamická hratelnost, speciální zbraň Glaive, souboje s bossy

Mínusy: první tři hodiny jsou průměrné až podprůměrné, slabší příběh

Verdikt: Dark Sector je po většinu času vysoce nadprůměrnou akcí, která potěší snad každého milovníka žánru, i když mu asi v paměti nezůstane kdovíjak dlouho.

Hodnocení: 70%

 

Video


 

 

bitcoin školení listopad 24