Dead Island – masakr bez hranic

16. 3. 2011

Sdílet

Přinášíme vám nejnovější informace z GDC, kde jsme se dozvěděli mnoho detailů o chystaném zombie hororu Dead Island. Pojďte se podívat, na co všechno se můžete těšit.

Zombie horory jsou jednoznačně jedním z nejoblíbenějších hororových žánrů, které kdy spatřily světlo světa. To platí i v herní branži, kde jsme se již setkali s mnohými zombie laděnými tituly, přičemž některé uspěly a některé naopak úplně propadly. Tvůrci Dead Island jsou si toho moc dobře vědomi, a proto se rozhodli vytvořit hru, jaká tu ještě nebyla, aby se vyhnuli jakýmkoliv hratelnostním klišé a dokázali dát hráčům to, po čem touží.

Už samotná hlavní dějová linka skýtá mnohé překvapení. Jedna z nejdůležitějších informací ohledně příběhu je fakt, že se bude držet co nejblíže realitě – přece jen, kdyby se něco takového opravdu stalo, málokdo by stál na ulici po zuby ozbrojen připravený odrážet útoky a zastavit šíření infekce. Příběh Dead Island se bude točit kolem tropického ostrova, na němž jsou z největší části „tůristi, kteří samozřejmě, jak se zpívá v jednom známém songu, „nemaj zbraně“.

Improvizované zbraně

Hráč se tedy v roli ohroženého turisty bude moci bránit pouze předměty, které najde na ostrově ležet – například veslovacím pádlem či hasákem -, a ani tyto improvizované zbraně nevydrží dlouho. Ve hře by měl totiž být systém poškození předmětů, těžko tedy projdete celou kampaň s jedním páčidlem. To by nicméně mohlo hráče nutit prozkoumávat okolí, jelikož půjde zvednout téměř cokoliv, od zbraně mrtvého policisty po smeták.

Další důležitou funkční složkou Dead Island bude možnost volně se pohybovat po krajině a plnit ty mise, na které zrovna přijde chuť. Vývojáři slibují, že děj se bude větvit podle toho, jak se rozhodnete krizovou situaci řešit: ačkoliv se od vás většinou bude čekat, že pomůžete přeživším v nouzi, vždycky tak činit nemusíte. Dokud tedy zvládnete projít hordami nemrtvých, můžete kamkoliv se vám zamane.

RPG prvky nechybí

Bez zachráněných přeživších však nebude nikdo, kdo by vám mohl zadávat úkoly a hýbat s příběhovou linkou. Proto je velmi důležité zajistit úkryty pro zachráněné, přičemž vám každý zajištěný úkryt odemkne nové mise a další možnosti. Hra bude prý z části i RPG, motivací k záchraně přeživších tedy budou i zkušenostní body, jež vám posléze otevřou vybrané schopnosti.

Aby byla likvidace zombíků zábavná, musejí být zábavné i prostředky k jejich vyvražďování. Ve hře by měl fungovat systém kombinování předmětů, ale pozor, víme, co vás právě teď napadá. Ne, nepůjde vyrobit krutopřísnou motorku se zabudovaným raketometem, zato však lze zkombinovat kupříkladu potápěčský nůž s trhavinou, jenž zapíchnete do libovolného nemrtvého a odpálíte trhavinu, jakmile se onen nešťastný dostane mezi více svých blízkých.

bitcoin_skoleni

Dead Island jednoduše vypadá naprosto skvěle. Ještě pár malých detailů – po rozlehlém prostředí hry se půjde pohybovat v různých vozidlech a převážet v nich zachráněné přeživší, což by mělo rozhodně zvýšit rychlost pohybu po ostrově. Podle tvůrců se můžeme těšit až na 20-30 hodin singleplayerové kampaně, přičemž trvanlivost hry by měl ještě podpořit online kooperační režim pro čtyři hráče, do kterého se bude moci připojit každý bez nutnosti projíždět menu a pozorovat nahrávací obrazovku. Přesné datum vydání ještě nebylo stanoveno, ale počítáme s druhou půlkou tohoto roku – Dead Islandu se přitom dočkáme na PC, PS3 a X360. A už se nemůžeme dočkat.

Zdroj: GamePro.com