Devastation - nová 3D akce

26. 1. 2003

Sdílet

Lákají vás klanové války v blízké budoucnosti? Potom byste si neměli nechat ujít novou first person akci Devastation. Neoplývá sice perfektním grafickým zpracováním, ale nabídne spoustu zábavy hlavně díky velké podpoře multiplayerových klání.

Kdekdo by si řekl, že po nástupu moderních enginů, jakými jsou například Quake III či Unreal Warfare, definitivně odzvoní těm starším, ze kterých (do posledních chvil) programátoři ždímali každý ždibíček výkonu. Opak je však pravdou. Důkazem toho je právě 1st person 3D akce Devastation, která poběží na postarším Unreal enginu. Tvoří ji trio Digitalo Studios, Groove Games a Arush Entertainment a role vydavatelů se ujali Novalogic a HD-Interactive. Neobávejte se však nedostatků v grafice - engine prošel rozsáhlými úpravami. Nově zpracován byl celý renderovací systém a fyzika postav i objektů, které by měly vypadat velmi realisticky. Chybět nebude ani podpora T&L. Celé prostředí bude podle autorů značně interaktivní a co nepůjde použít, půjde alespoň zničit. :o)


Příběh Devastation je zasazen do blízké budoucnosti (několik desítek let) a bude se odehrávat ve velkých městech - nebo spíše v tom, co z nich zbylo. Zde totiž vládnou gangy, skupiny bývalých vojáků, zkorumpovaní policisté a další různé spolky lidí s jednotnými názory. Určitě všem již došlo, že v této hře půjde hlavně o získávání nadvlády ve městech. Převahu má zatím organizace Grathius Corporation, a to především díky tvrdým postojům ke společnosti a tajným biotechnologickým výzkumům. Vy se stanete vůdcem jednoho menšího klanu, nebo spíše hnutí, které bude chtít zvětšit své pole působnosti a rozšířit tak své zájmy. Příběh, jak je vidět, silnou stránkou hry rozhodně není.


Důvod, proč si Devastation určitě nenechat ujít, tkví však úplně v něčem jiném. Nebude totiž vysloveně singleplayerovou záležitostí (i když sólové hře je věnováno 20 levelů z 32) - kouzlo vězí v týmových hrách. Můžete se pustit do hry s přáteli nebo s počítačem řízenými hráči, kteří mají mít nejlepší systém umělé inteligence, jaký byl doposud k vidění. Perfektně budou zvládat své povinnosti a úkoly. V misích vás takto může doprovázet až osm hráčů. Na vás pak bude, jak moc budete chtít, aby vám při hře pomohli - jestli vás mají krýt nebo bezhlavě čistit cestu, po které jdete. Samozřejmě je tu i možnost pustit se do hry na vlastní pěst a vyzkoušet si své virtuální vojenské dovednosti. V případě singleplayeru budete mít možnost vylepšovat postavě různé vlastnosti, i když určitě ne v takové míře, jako například v Deus Ex. Multiplayer pak nabídne kolem padesáti různých postav, většinu doposud známých módů a jejich různé modifikace, plus i zcela nové.


V úzkých uličkách měst nenarazíte na žádné mimozemšťany, obludy ani na mutanty. Všichni nepřátelé budou lidé. Stejně tak budete používat skutečné zbraně: od pistolí, brokovnic a samopalů, až po sniperovky a raketomety, které půjdou různými způsoby mírně vylepšit. Budoucnost se v tomto ohledu projeví pouze u několika málo zbraní, které jsou v současné době ve stádiu vývoje. Celkem budete moci použít kolem čtyřiceti různých kousků, což je úctyhodný počet. Zajímavou vychytávkou hry je možnost návratu do starších misí - tentokrát ovšem s novými a lepšími zbraněmi či lepšími vlastnostmi postavy. To by mělo udržet zábavnost hry i při opakování již dohraných misí.


Devastation by se měla na pulty obchodů dostat kolem 20. března 2003, až poté se však objeví hratelná demoverze. Už dlouho jsem neviděl hru, u které by byla tak moc vychvalována inteligence počítačem řízených postav, a proto jsem zvědav, jak se autorům tyto informace povede přenést do reálné podoby. Za pár týdnů to však již budeme moci vyzkoušet na vlastní kůži.

Autor článku