Testovací provoz prozatím probíhá v britské pobočce firmy. Pokud bude úspěšný, je pravděpodobné, že se rozšíří i do zbytku Evropy, a nakonec do celého světa.
Robotická automatizace procesů získává na popularitě
13 softwarových botů má za úkol pomoci zaměstnancům s řešením repetitivních, nudných administrativních činností. Od minulého léta již měly zaměstnancům firmy ušetřit přes 18 000 pracovních hodin, což lze přeložit do zisku produktivity, jíž firma vyčíslila na 140 000 liber.
„V roce 2018 jsme zaznamenali stále častější diskuze o zvýšení interní produktivity a zvýšení konzistence, obzvláště u sekcí, které přímo interagují se zákazníkem, jako jsou prodej a služby,“ popsal Simon Clayden, provozní ředitel AXA UK.
Firma proto sáhla k RPA – robotické automatizaci procesů. Stále populárnější technologie v základu spočívá v programování specifických softwarových botů, kteří jsou stvořeni pro vykonávání jednoduchých, rutinních činností na počítači uživatele. Celkovým cílem bylo dle hodnocení podniku hlavně časová úspora a uvolnění zaměstnanců od nudných a repetitivních úkonů, což se, zdá se, povedlo.
První bot se nazývá Harry a se zaměstnanci spolupracuje již od června 2018, krátce na to se přidali Bert a Lenny (boty pojmenovali zaměstnanci firmy v jednotlivých oddělení).
Za klíčové považuje firma také důkladnou komunikaci se zaměstnanci, aby se nebáli, že je technologie nahradí a učili se s ní spolupracovat. Podle Claydena tak firma brzy zaznamenala pozitivní zpětnou vazbou. Vyžádaly si je i další týmy ve firmě a brzy se tak číslo rozšířilo na současných 13.
Boti staví na cloudové platformě Azure od Microsoftu. Cena implementace a jejich údržby je prý bohatě vyvážena zvýšením produktivity, investice se firmě mají vrátit dvojnásobně.
Další na řadě pro AXA je škálování: Clayden chce ještě letos implementovat dalších 50 až 100 softwarových botů.