Digitalizace v kráse pokračuje: L'Oréal představil 3v1 řešení pro domácnosti – s umělou inteligencí

9. 1. 2020

Sdílet

 Autor: @ Supplied Art, L'Oréal
Inteligentní systém umělé inteligence vytváří personalizovaná řešení na péči o pokožku, rtěnku a podobně.

Systém Perso poháněný umělou inteligencí dokáže v reálném čase změřit citlivost a stav pokožky, kvalitu okolního vzduchu a míru znečištění. Zařízení vyvinuté francouzským kosmetickým obrem je asi 16,5 centimetru vysoké a váží necelého půl kilogramu.

Představený na letošním veletrhu CES, Perso je další příklad rychle rostoucí oblasti, pro níž se postupně vžívá pojem beauty tech. L'Oréal konkrétně je v oblasti velmi aktivní, o firmě jsme psali už v červnu, kdy na své pražské centrále představila hned čtyři produkty související s rozšířenou realitou a technologiemi.

article-img-b8-a0ec30bcef038b0e44082fecf5cb7a-orig

Jak to funguje?

Perso využívá standardizovaný proces skládající se ze čtyř kroků. Nejprve analyzuje pokožku pomocí mobilního fotoaparátu, k čemuž využije doprovodnou aplikaci technologii ModiFace, rovněž vlastněnou L'Oréalem. Algoritmus umělé inteligence následně analyzuje stav pokožky uživatele, včetně prvků jako jsou vrásky nebo viditelné póry či černé tečky.

Druhým krokem je využití geolokačních dat od firmy Breezometer, pomocí kterých Perso zhodnotí místní environmentální podmínky, které mohou ovlivnit stav pokožky uživatele. Součástí měření je třeba počasí, teplota, pyly, UV index nebo vlhkost.

Poté uživatel vloží do aplikace Perso to, co chce na své pokožce změnit nebo z čeho má obavy. Dosadit může také preferovanou míru hydratace a vzhledu pokožky.

Následně už jen Perso pomocí sesbíraných dat vytvoří personalizovaný krém, který vyjede z horní části zařízení. Automaticky navíc krém přizpůsobí denní nebo večerní aplikaci a zahrnuje také zrcátko pro použití mimo domov.

Dlouhodobějším užíváním bude Perso schopný krem namixovat tak, aby ideálně odpovídal tomu, jak se pokožka zákazníka postupně vyvíjí. V budoucnu bude mít Perso také schopnost navrhnout uživateli vhodnou rtěnku, perfektní pro jejich zvolené oblečení – nebo barvu, která je zrovna populární na sociálních sítích.

bitcoin školení listopad 24

Důležitý je proces doplňování látek nutných k tvorbě krému: Ten je automaticky skrze NFC označené cartridge. Náplně lze objednávat skrze mobilní aplikaci.

Zařízení vyvinul technologický inkubátor L'Oréalu v USA, představeno bylo na CES 2020.