Dragon Age - lákavé fantasy RPG

23. 12. 2004

Sdílet

Dohráli jste už několikrát nové Vampíry a chybí vám pořádné dobrodružství? V tom případě vám jistě zlepší náladu chystané fantasy RPG Dragon Age od mistrů z BioWare. Pohodlně se posaďte a nechte se unášet na vlnách epického příběhu.

BioWare nejsou na poli počítačových RPG žádnými začátečníky. Tituly jako Baldur´s Gate, Neverwinter Nights či Star Wars: Knights of the Old Republic patří k nejlepším ve svém žánru, a každý další počin této partičky je proto očekáván s velkým napětím a velkými nadějemi.



Nejinak je tomu i v případě připravovaného titulu Dragon Age. Jako základní rysy svého nového dílka autoři uvádějí epický příběh s různými konci, taktický boj, značnou volnost při výběru postav, oddělené kampaně pro singleplayer i více hráčů a uživatelský editor. Zní to možná komplikovaně a vznešeně, ale v podstatě všechny tyhle vychytávky jsme měli možnost vyzkoušet už v Neverwinter Nights.



Vývojáři se kromě jiného kasají tím, že průběh Dragon Age bude značně nelineární. To sice u připravovaných RPG slýcháme skoro vždy a skutečnost je leckdy dost jiná, ale když nám BioWare slibují různé začátky, odlišné příběhy v závislosti na vybrané postavě i stylu hraní a pochopitelně rozdílné konce, jsme docela zvědavi, jak bude dějová linka vypadat. Je fakt, že třeba barbar, který je posledním ze svého kmene, asi bude mít trochu jiné cíle a jednání nežli například trpasličí princezna, jež byla vyhnána do exilu zlým mocichtivým bratrem. No, uvidíme. Každopádně ať už bude příběh jakýkoliv, mělo by nám jeho pokoření trvat čtyřicet až padesát hodin, což je celkem slušná doba.



Pokud čekáte, že Dragon Age půjde ve šlépějích Neverwinter Nights co se herního systému a vývoje postavy týče, pak vás musíme vyvést z omylu. Tento titul totiž nebude využívat systém D20 (což je rodina, do které patří i populární pravidla Dungeons & Dragons) jako předchozí produkty BioWare. Prostředí ovšem bude více méně klasické fantasy, i když se pravděpodobně dočkáte lehce exotického nádechu. S tím souvisí i skutečnost, že se setkáte s některými nezvyklýmy rasami, a i ty tradiční budou údajně lehce upraveny. Jen doufáme, že se nedočkáme takových úchylností, jako jsou například elfové se žlutou kůží a šikmýma očima metající šurikeny. Je sice fakt, že třeba hráči Shadowrunu by asi nijak zvlášť zaskočeni nebyli, nicméně příznivcům fantasy žánru by se nejspíš zatínala chodidla v pěst. Ve hře se samozřejmě setkáte i s draky; jaký by to také byl Dračí věk, kdybyste v něm nezakopli o tyto majestátní tvory, že? A když už jsme u těch věků – v Dragon Age nebude chybět ani propracovaná historie, takže při svých cestách budete moci narazit třeba na informace o událostech starých několik tisíciletí. Kromě dějepisu si autoři prý dají záležet i na politickém rozdělení světa, vztahy mezi rasami a dalšími záležitostmi, které by měly dotvářet komplexnost světa.



Program poběží na úplně novém enginu s velice překvapivým a originálním názvem BioWare Dragon Age Engine. Boje budou probíhat tak, jak je známe z předešlých titulů, tedy v reálném čase s možností pauzy a postupným zadáváním příkazů. Je to systém osvědčený a i námi oblíbený, takže buďme rádi, že autoři nevymýšlejí změny tam, kde jich není zapotřebí. Hráč bude v Dragon Age ovládat hned několik postav najednou – ano, tušíte správně, bude vám svěřena celá parta dobrodruhů. Zatím není defintitivně rozhodnuto, o jaký počet se bude jednat (uvažuje se o čtyřech nebo šesti), ale jisté je, že si budete moci na začátku vytvořit více hrdinů anebo se do příběhu vrhnout jen s jedním či dvěma reky a později přibrat pár NPC. Nad hrdiny budete mít v boji úplnou kontrolu, ale některé postavy budou mít různé speciální nálady, budou se zamilovávat nebo s nimi budou souviset speciální questy – v tomhle ohledu autoři evidentně vycházejí z propracovaných vztahů mezi členy party v Baldur‘s Gate II.



Že to všechno zní setsakramentsky dobře? To tedy ano. A také to tak vypadá; však se podívejte na screenshoty okolo. Jednu velkou vadu pro nás RPG fandy ale tahle hra má – na její vydání si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Defintitvní datum ještě není stanoveno, a to i proto, že BioWare zatím nepodepsali smlouvu se žádným vydavatelem. Vzhledem k jejich renomé pro ně ale sehnání schopného partenra jistě nebude představovat žádný problém.