Hlavní navigace

Drakensang: The Dark Eye

9. 3. 2008

Sdílet

Německé RPG, o kterém se (příliš) nemluví, vás po létech opět zavede do nádherného fantasy světa legendární RPG série Realms of Arkania, která vychází z německé papírové předlohy Das Schwarze Auge.

Pamatujete si ještě na brilantní fantasy trilogii Realms of Arkania? RPG klenoty devadesátých let minulého století s podtituly Blade of Destiny, Star Trail a Shadows over Riva si pravda nepamatuje každý, ale důchodovému věku se blížící redaktoři je mají proběhané skrz na skrz. A nyní, věřte nebo ne, se blíží vydání volného pokračování této úchvatné série! Nebo spíše titul inspirovaný touto ságou.

Německé studio Radon Labs už nějaký ten pátek kutí RPG Drakensang: The Dark Eye. Jste-li zběhlí lingvisté, pak vám ono Černé oko v podtitulu okamžitě připomene „Das Schwarze Auge“, značku, kterou série RoA také nesla. Černé oko je totiž název „papírové“ hry na hrdiny, v Německu docela populární, která byla inspirací jak letité trilogie, tak nového kousku. Tým Bernda Beyreuthera si na pen and paper RPG údajně dost potrpí a ze svého oblíbeného Schwarze Auge přenese do herního světa jak prostředí, tak třeba různé rasy a povolání. A také se netají svojí inspirací v klasice RPG žánru – sérii Baldur´s Gate... To zní samo o sobě dost dobře, v praxi to pak bude vypadat tak, že v kulisách středověkého fantasy světa povedete partu rozmanitých dobrodruhů a prosmejčíte všechna klasická místa z „papírového“ světa Aventurie, včetně džunglí Kun Kau Peh, magických ostrovů, ledových plání i civilizovaného srdce kontinentu, který by měl v lecčems připomínat Německo 14. století. Pobíhat budete jak po venkovních lokacích, tak v různých kobkách, hradech a jiných interiérech – v tomto ohledu půjde asi více méně o klasiku. Velká výhoda přebrání již hotového světa z papírového RPG je samozřejmě jeho značná propracovanost včetně různých historických souvislostí, mytologie a dalších třešniček na dortu.

„Ve hře budou hrát důležitou roli také různí bohové a jejich šampióni i jejich vzájemné nesváry.“

Hodně zajímavě vypadá repertoár postav, které si vytvoříte nebo potkáte na svých cestách a přijmete do své družiny. Abychom byli přesnější – na začátku hry si uklohníte jednoho hlavního hrdinu, další pak budete moci přijmout do čtyřčlenného týmu, který občas na krátkou dobu doplní nějaké další NPC. Samozřejmě přitom nebudete vybírat jen z jedné rasy. Elfové a trpaslíci nikoho nepřekvapí, stejně jako lidé, to je prostě klasika. V duchu Realms of Arkania na vás ale čekají také vikingští thorwalinani (dobře si vzpomínáme, s jakou oblibou jsme do družiny přijímali urostlé thorwalské bojovnice), ale i další, v RoA neviděné rasy. Třeba obratné amazonky nebo barbarské gyalskany, kteří jsou kromě boje zběhlí také ve zvířecí magii. Jelikož v legendární trilogii byla tvorba postav a práce s nimi opravdu hodně, hodně vychytaná, moc se těšíme právě na rozmanitost party hrdinů; pokud se podaří zachovat bohatý repertoár dovedností a schopností, jakož i vzhledu a různých rasových bonusů, bude to vážně super. A to ani nemluvíme o tom, že ve hře budou hrát důležitou roli také různí bohové a jejich šampióni i jejich vzájemné nesváry. Vaše parta by samozřejmě měla být co možná nejrozmanitější, abyste byli připraveni řešit všemožné situace. Autoři zhusta mluví o nelinearitě a alternativním řešení problémů. Třeba krásná elfka dokáže ukecat strážného, zatímco nevrlý trpasličí bojovník – nevyvine-li se rozhovor dobře – vyřeší situaci svojí ostře nabroušenou sekerou. Ve hře zkrátka dojde jak na mnoho dialogů, tak na bitky. V rozhovorech budete mít na výběr z více odpovědí a pokec se vyvine i podle vyjednávacích schopností té které postavy, a záleží také třeba na jejich společenském postavení a reputaci. A někdy také na rasové příslušnosti té které postavy – s elfy si prostě obvykle pokecá lépe elf, než člověk nebo trpaslík.


Bez bojů to samozřejmě nepůjde a autory je nutno pochválit, že ze všech možných způsobů si vybrali jeden z nejosvědčenějších. Půjde o bitky v reálném čase, s možností kdykoliv zapauzovat a rozdat další příkazy. Tedy á la série Baldur´s Gate nebo modernější Neverwinter Nights (jejíž druhý díl byl mimochodem autorům inspirací i co se uživatelského rozhraní týče). Mělo by jít zkrátka o taktické střety, ve kterých nehraje žádnou roli rychlost mačkání kláves a tlačítek myší, ale strategické uvažování. A to se nám samozřejmě líbí. Vašimi oponenty budou bandité, orkové a goblini, ale také celá řada fantastických monster z bestiáře Das Schwarze Auge. Graficky nejspíš nepůjde o vyloženě áčkovou záležitost, na druhou stranu, pokud se autorům podaří zpracování alespoň tak, aby hráče neznechutili, nemělo by to zvlášť skalním příznivcům RPG nijak vadit – propracovaný svět, bohatý vývoj postav a chytlavý příběh jsou přeci důležitější. Vývojáři slibovaná zhruba čtyřicetihodinová zábava by se měla na trhu objevit již v prvním kvartále tohoto roku. Tedy alespoň v němčině, a my doufáme, že anglická verze bude brzy následovat.

Žánr: RPG
Výrobce: Radon Labs
Vydavatel: Anaconda Games
Multiplayer: ne
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2008
Internet: www.drakensang.com

Byl pro vás článek přínosný?