„Požadavky zákazníků v regionu se posunuly dál,“ vysvětluje víceprezident prodejů Dropboxu Thomas Hansen. „Díky nové výstavbě získáme technickou výhodu před konkurencí a dáme uživatelům více možností v rozhodování, kde chtějí ukládat svá data.“
Mezi další společnosti, které nabídnou úložné prostory pro data v Evropě, patří Amazon a Microsoft. Starý kontinent nyní totiž čelí otázce suverenity dat a někteří uživatelé se o bezpečnost svých dat oprávněně obávají.
Suverenita dat je dlouhodobou evropskou otázkou. Většina zdejších regionů má totiž velmi přísné zákony týkající se ochrany dat. Evropský nejvyšší soud v říjnu rozhodl, že všechna data z Evropy zpracovávaná ve Spojených státech spadají pod ochranu celé Evropské unie.
Dropbox je tak nyní pod obrovským tlakem. Mimo Spojené státy totiž sídlí až 75 procent všech jeho uživatelů včetně desítek tisíc evropských firem. „Sdílení v tomto regionu letos narostlo o 200 procent,“ tvrdí Hansen.
„Pokud Dropbox myslí podnikání v Evropě vážně, založení datových center v Evropě je naprostou nutností,“ tvrdí analytik firmy Pund-IT Charles King. Problém podle něj představují také časté žádosti amerických agentur o poskytování dat uložených ve Spojených státech.
„Tento postup pak mohou jen posílit nedávné teroristické útoky v Paříži,“ dodává King. Pro americké technologické společnosti by tak mohlo být náročnější přilákat zahraniční klienty, pokud by na jejich trzích nedisponovaly potřebnou infrastrukturou.
„Krok Dropboxu tak není jen dobrým rozhodnutím pro byznys. Je to naprosto nezbytná věc pro samotné přežití společnosti,“ dodává King.
Dropbox nespecifikoval, kde a kolik datových center v Evropě otevře. Nové kanceláře americké firmy se však budou nacházet v německém Hamburgu a nizozemském Amsterdamu.