Hlavní navigace

Dubnový GameStar ve znamení Sacred

30. 3. 2004

Sdílet

Zítra vychází 61. číslo GameStaru s podrobnou recenzí akčního RPG Sacred...

Zítra, tedy 31. března 2004, se na pultech obchodů objeví nové číslo časopisu GameStar. Jako obvykle v něm najdete spoustu informací z oblasti počítačových her, a jelikož je herní sucho již nenávratně pryč, můžete se těšit i na několik hutných recenzí očekávaných titulů poslední doby. K nejzajímavějším rozhodně patří převážně multiplayerové 3D akce Unreal Tournament 2004 a Battlefield: Vietnam, závodní simulace Colin McRae Rally 04, fantasy akční RPG The I of the Dragon a v neposlední řadě i Sacred od německého vývojářského týmu Ascaron Entertainment. Speciálně toto akční RPG nás nemilosrdně připoutalo k monitorům a připravilo nám několik probdělých nocí. A právě proto jsme pro vás dnes připravili i dvě naše videopreview z této hry, zveřejněná doposavad pouze v lednovém a březnovém GameStaru. Pokud jste se Sacred ještě nepřišli do styku, rozhodně byste si je neměli nechat ujít (první a druhé video), neboť vám o hře mnohé prozradí. Navíc si již dnes můžete prohlédnout rozsáhlou galerii screenshotů nebo přečíst recenzi na Tiscali Games, kterou v potu tváře sepsal všemi oblíbený Jiří Sládek. :-)



A zde je krátký úryvek z naší recenze, kterou najdete v dubnovém GameStaru:



Na začátku hry vás čeká úžasné intro, po jehož zhlédnutí se po měsících odříkání konečně vrhnete do lákavého dobrodružství. Sacred obsahuje slibovaných šest postav, které se v mnoha ohledech liší, a nabízejí tak nejen různé začátky, ale rovněž odlišný vývoj, schopnosti, způsoby boje a další důležité prvky. Jakmile si tedy vyberete gladiátora, serafínku, lesní elfku, temného elfa, bojového mága nebo upírku, zbývá jen volba obtížnosti a hurá do žáru bitev. První kroky vyjukaných postav autoři doplnili podrobnými tipy, které lze samozřejmě vypnout. Intuitivní ovládání naštěstí brzy přejde do krve a po chvíli budete zápasit pouze s rychlým přepínáním mezi navolenými zbraněmi a faktem, že klávesy bohužel nelze předefinovat.

Jakmile se trochu rozkoukáte, vyrazí vám dech rozloha herního světa, kde máte hned od začátku přístup do většiny lokací. Bude tedy záležet pouze na vás, zda se budete držet tenké linie příběhu, nebo se vydáte na průzkum podle vlastních představ. V obou případech se rozhodně nebudete nudit a předlouhé putování si zpestříte více než dvěma stovkami vedlejších úkolů. Autoři se snažili o mírnou různorodost, ale v tak hojném počtu questů to jde velice těžko. Vaším denním chlebem tak bude ničení monster terorizujících nevinné obyvatele, jejich zachraňování (oněch vesničanů, ne příšer) a shánění ztraceného majetku. V případě akčního RPG to však vůbec nevadí – podstatné je, že získáte drahocenné zkušenostní body, měšec zlaťáků a dobrou pověst. Sacred se navíc chlubí snad tou nejlepší mapou a deníkem, co kdy byly v podobných hrách k vidění. Všechny úkoly, získané informace, schopnosti a další zajímavosti jsou podrobně popsány i zmapovány a rozhodně se nestane, že byste byli někdy nuceni tápat.

Autor článku