Multiplayerová akce od Valve - Left 4 Dead, prodala v celosvětovém počítání již 2,5 milionu kopií! Tohle počítání přitom zahrnuje verze jak pro X360 a PC, ale pouze kopie rozebrané v klasickém maloobchodním prodeji. Celkové číslo by měla dále výrazně navýšit digitální distribuce skrze Steam, kde však Valve přesný úspěch svého produktu tají. Nicméně Gabe Newell svého času neváhal připomenout, že když v únoru v rámci jednoho týdne zlevnili tenhle titul o polovinu, jeho prodeje rázem narostly o neskutečných 3.000 procent. A tržby významně převýšily sumu, kterou Left 4 Dead vygeneroval při svém zahajovacím týdnu!
Mimochodem, Valve po dohodě s third-party herními firmami udělali na Steamu svého času dočasných slevových akcí povícero a ve všech případech se to podepsalo na dramatickém navýšení zájmu veřejnosti o vybraný produkt. Padla řeč o několika stovkách procent, zohledňujících nárůst prodejů - současně tak naznačujících, že méně (v tomhle případě tedy koncová cena produktu) by ve finále skutečně mohlo znamenat více. Ano, sice signifikantně nižší zisk na jedné kopii, ale v konečném výsledku vyšší profit díky většímu počtu prodaných her. Co je dále zajímavé je i skutečnost, že klasické prodeje (v kamenných shopech) nebyly dočasně zvýšenou online poptávkou nijak zasažené.
V závěru se budu opakovat s pradávnou causou Spec Ops, což byla tedy naprosto otřesná PSX hra, která velmi vzdáleně připomínala naopak poměrně kvalitní, stejnojmenný PC titul. PSX verze však, díky neuvěřitelně nízké ceně, s jakou se objevila v obchodech, slavila stejně neuvěřitelný komerční úspěch. Nabídnutá možnost "ušetřit" je na zákazníky skvělá vějička. A tak se vrátím k dřívějším odstavcům s tím, že jsme třeba možná i svědky začínající éry, kde budou vydavatelé ochotní začít více experimentovat s cenami. A hry budou k mání za přijatelný (čti velmi rozumný) peníz, přičemž spokojenost zůstane na všech zainteresovaných stranách.
Zdroj: EDGE Online