Možná jste si toho nového tlačítka všimli. Pokud ne, tak se podívejte. Každopádně je to tak, že výpisu doručené pošty nyní v řádku s e-mailem přibylo tlačítko Odhlásit. Je viditelné jen u zpráv od uživatele, u něhož jste si objednali odběr novinek.
Po kliknutí na tlačítko každopádně Google odešle automaticky požadavek na odhlášení z rozesílky. Podobnou funkcionalitu Google přidává i do svých mobilních aplikací. Firma o tom informovala na svém blogu.
Novinka souvisí novými pravidly pro rozesílání hromadné korespondence, která společnost představila loni na podzim. Nyní se snaží uživatelům dále od nevyžádané pošty ulehčit. Současně ale uvádí, že lidé některé e-maily dostávají právě proto, že se původně aktivně přihlásili k jejich odběru.
Tyto zprávy tak přicházejí od legitimních odesílatelů a pokud jsou následně označeny jako spam, může to mít negativní dopad na reputaci odesílatele a ovlivnit to doručitelnost jeho dalších e-mailů. Proto Google mění i textaci tlačítek, aby bylo pro uživatele jasnější, zda chce vybrat odhlášení odběru nebo nahlášení zprávy jako spam.
Zmíněné funkce by měly být nyní už dostupné pro zákazníky služby Google Workspace, uživatelům s účty Google na webu a v zařízeních se systémem iOS. Do zařízení s operačním systémem Android se teprve zavádějí.