Na vlastní konferenci Perform v americkém Las Vegas se společnost zaměřila primárně na umělou inteligenci. Před pěti lety se společnost uchytila v oblasti řízení výkonnosti aplikací (APM) a sama sebe postupně transformovala ve společnost poskytující „softwarovou inteligenci“.
Aby to dokázala, vystavěla si vlastní AI engine, který se stal jádrem produktů firmy. Důvodem pro to bylo, jak trefně vyjádřil CEO John Van Siclen, „je lepší být disruptorem, než se stát terčem disrupce“.
Přerod firmy přinesl ovoce. SaaS platforma Dynatrace reportuje 191% nárůst uživatelské základny a zahrnuje firmy jako Samsung, Toyota nebo Virgin Money.
„AIOps nové generace“
Společnost nejprve oznámila pokroky v AI jádře zvaném Davis. Vylepšené schopnosti zahrnují pokročilé algoritmy umělé inteligence a integrace dat ze zdrojů třetích stran.
Pod pokličkou se skrývá deterministické řešení AI, s aktualizacemi v reálném čase. Je vhodné pro komplexní podnikové prostředí s vícero interakcemi, souvislosti mezi různými problémy pomáhá detekovat strojové učení.
Model je schopen přijímat data z širokého množství zdrojů, kupříkladu CI/CD a ITSM nástrojů, stejně jako pomocí dodatečných integrací z F5, IBM DataPower, Citrix NetScaler, ServiceNow, Puppet, Chef a dalších.
Konkurence Dynatrace však nespí; o podobná řešení se pokouší například AppDynamics, Splunk nebo Moogsoft. Podle produktového ředitele firmy, Andrease Lehofera, však brzký vývoj technologie znamená, že jsou roky před možnostmi svých konkurentů.