E-mail je v Evropě stále nejtypičtějším představitelem cloud computingu

17. 10. 2010

Sdílet

Průzkum společnosti F5 poukázal na výrazný rozdíl v pohledu na cloud computing mezi firmami v Evropě a v Severní Americe.

Korporátní uživatelé v Evropě si za využitím cloud computingu nejčastěji představují stále jen klasické e-mailové služby, zatímco Američané berou tento nový model za vynikající příležitost pro testování softwaru. Výrazná většina (70 %) vedoucích IT oddělení evropských firem sice souhlasí, že cloudové služby jsou stále důležitější pro jejich organizaci pro řešení praktických problémů, ale s jejich nasazením v širokém měřítku zatím obvykle příliš nespěchají.

Průzkum společnosti F5 byl uskutečněn mezi IT profesionály ve Velké Británii, Německu, Francii a Itálii a byl porovnán s výsledky v Severní Americe, které byly získány již v dřívější době.

Nejen že e-mail je nejoblíbenější cloudovou aplikací u 58 % evropských firem, ale patří také mezi ty, u kterých je očekáván největší nárůst využití a nasazení. Zajímavé je, že uživatelé ve firmách jsou s cloudovými službami mnohem spokojenější než jejich američtí kolegové, což je podle Alana Murphyho, marketingového manažera společnosti F5, dáno větší průhledností služeb, které jsou v Evropě v této oblasti nabízeny.

Murphy říká, že ačkoliv si korporace začínají uvědomovat cloud computing jako životaschopnou alternativu pro svůj byznys, mají stále obavy ohledně bezpečnosti. Ta je spíše ale vnímána jen jako komplikace, nikoliv přímo jako bariéra. Přetrvávají také obavy z možnosti přechodu k jinému poskytovateli cloudových služeb a ze uvázání se k jednomu dodavateli, neboť většina dotázaných nevidí příliš možností pro přechod k jinému providerovi. Problémem je totiž i finanční stránka. Jeden z dotázaných zástupcům společnosti F5 řekl, že návratnost investic pro cloudové služby vidí kolem dvou let a v případě přechodu k jinému poskytovati se tento čas musí počítat znovu, což je pro jeho byznys velmi nepříznivá skutečnost.