E-mail je v podnikovém prostředí (zatím) nenahraditelný

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Generální ředitel společnosti Atos, Thierry Breton, chtěl po svých zaměstnancích, aby se vzdali e-mailu. Jeho návrh se však s přílišným nadšením nesetkal, přesto jeho nápad až tak bláznivý nebyl.

Většina mladých lidí v dnešní době e-mail už vůbec nepoužívá. Zjistila to agentura comScore – podle výsledků jejího průzkumu používání e-mailu mezi lidmi ve věku 12 až 17 let kleslo oproti minulému roku o 31 %, úpadek o 34 % agentura zaznamenala také ve skupině lidí mezi 18 až 24 lety. V době sociálních sítí klesá oblíbenost e-mailu dokonce i mezi běžnými uživateli, ale pro firmy i podnikatele je e-mail nástroj, který neodmyslitelně patří k jejich práci.

Podle společnosti Radicati Group počet pracovních e-mailů od letošního roku až do roku 2016 vzroste o 13 %. To znamená mnohem více času stráveného prohlížením e-mailové schránky pro zaměstnance a přinese také více otázek typu: „Proč mám tak málo místa na pracovním e-mailu, když na Gmailu mohu mít vše?“ a práce se synchronizací a bezpečností technickým oddělením.

Více e-mailů přinese také větší náklady. Agentura Gartner odhadla, že se cena e-mailu pohybuje kolem 192 dolarů za jednoho uživatele ročně.

I přes všechny své zápory je e-mail však stále jedním z nejpoužívanějších nástrojů. Protože funguje. „Je to efektivní způsob komunikace téměř v reálném čase,“ řekl Phil Bertolini, generální ředitel michiganské společnosti Oakland Country, který je zodpovědný za 10 000 e-mailových schránek.

Jednoduše řečeno, e-mail sice můžeme nesnášet, ale rozhodně bez něj nemůžeme pracovat. Pokud však bude počet e-mailů narůstat tak, jak čísla od Radicati naznačují, určitě se bude muset něco změnit. E-mail se bude muset stát sofistikovanějším a jednodušším.

Alternativy e-mailu, jako jsou různé programy rychlých zpráv či videokonference, zatím na velké popularitě nezískaly. E-mail je oblíbený díky své dostupnosti a také proto, že nevyžaduje, aby byli příjemce s odesílatelem online ve stejný okamžik. Se zprávami je možné jednoduše manipulovat, ukládat je či přeposílat.

„Nikdo bez toho [e-mailu] nemůže žít déle než dvě minuty,“ řekla Sara Radicatiová, prezidentka a generální ředitelka Radicati Group.

„Můžeme se honit za novými technologiemi, ale já potřebuji něco, čemu můžu věřit a co používají masy. Přestože lidé stále křičí po nových způsobech komunikace, e-mail je naší hlavní formou komunikace,“ uzavřel Bertolini.