eBay chystá novou mobilní reklamní síť

14. 9. 2014

Sdílet

 Autor: © FotolEdhar - Fotolia.com
Společnost eBay v posledním čtvrtletí tohoto roku spustí v rámci své mobilní aplikace novou reklamní síť.

Inzerenti tak budou moci cílit na cca 4,6 milionů denních uživatelů této aplikace. „Vůbec poprvé vám dáváme možnost spojit se s uživateli na eBay při jejich nakupování,“ uvedla společnost na své nové stránce. Dále dodala, že uživatelé tráví v její aplikaci 150 minut měsíčně, zatímco u jejího nejbližšího (neidentifikovaného) konkurenta to je jen 47 minut.

Inzerenti budou moci zadávat reklamy, jež se budou zobrazovat napříč několika mobilními zařízeními – smartphony a tablety. Jak uvedl šéf reklamy v eBay Stephen Howard-Sarin, nová reklamní síť má umožnit zadavatelům přesněji cílit své reklamní poselství, jelikož do aplikace se musí každý uživatel přihlásit a eBay tak má přehled o aktivitě každého uživatele v rámci aplikace.

„Víme, co si uživatelé koupili, co hledali, co si chtěli koupit,“ řekl Howard-Sarin. „Přesně víme, kdo daní uživatelé jsou, takže můžeme inzerentům zaručit relevantní cílení.“ Mobilní reklamní síť má eBay přinést nové příjmy, aukční portál však také díky dobře zacílené reklamě riskuje odklon svých uživatelů k běžným retailovým webům. Reklamní byznys je však velmi lákavý, jelikož v něm firmy podnikají s vyššími maržemi než při prodeji běžných produktů.

bitcoin_skoleni

Prvním inzerentem v mobilní aplikaci eBay bude pojišťovací společnost Geico, již ovládá firma Bershire Hathaway Warrena Buffeta. Reklamní síť bude spuštěna globálně později v tomto roce pouze na eBay a nebude zahrnovat PayPal ani jiné aplikace eBay. Ve videu na své stránce eBay uvedla, že čtyřicet procent nákupů na jejím aukčním portálu je nyní učiněno skrze mobilní zařízení. Analytická společnost eMarketer odhaduje, že celkově se investice do mobilní reklamy v tomto roce téměř zdvojnásobí na 32,7 miliardy dolarů, přičemž ještě před rokem to bylo 17,7 miliardy dolarů. eBay očekává, že američtí inzerenti v tomto roce vyčlení ve svých rozpočtech na mobilní reklamu 37 %.