Za všechno může e-mail, kterým obeslalo PR oddělení společnost Eidos britské novináře. V něm se píše, že pokud se redakce rozhodla udělit titulu menší hodnocení než 8/10, mají s recenzí počkat až do pondělí. Hra však byla oficiálně vydána už ve středu. Eidos si od tohoto kroku sliboval vyšší skóre v hodnocení Metacritic, podle kterého se někteří zákazníci rozhodují.
Vše je navíc znásobeno neznalostí onoho člověka z PR agentury, který všechny tyto informace připsal do mailu, který rozesílal novinářům. Vše dopadlo tak, že část magazínů se na tyto požadavky vykašlala a recenze na web dala už ve středu. Druhým důsledkem pak bylo zveřejnění tohoto mailu, kvůli němuž je teď některým zaměstnancům PR agentury jistě poněkud horko.
Ať už tato kauza dopadne jakkoliv, pouze to dokazuje, že korupce a lobbing existují úplně všude. Připomeňme například kauzu Microsoftu a hry Halo 3. Při jeho vydání totiž Microsoft v očekávání vyššího hodnocení posílal novinářům nejen hru, ale také příslušenství v nemalé hodnotě.
Ať už tato kauza dopadne jakkoliv, pouze to dokazuje, že korupce a lobbing existují úplně všude. Připomeňme například kauzu Microsoftu a hry Halo 3. Při jeho vydání totiž Microsoft v očekávání vyššího hodnocení posílal novinářům nejen hru, ale také příslušenství v nemalé hodnotě.
- - Tomáš Šulc