Finální podoba "ballot screen" má být schválena příští týden
Podle informací zveřejněných agenturou Bloomberg by měli již příští týden v úterý regulátoři z Evropské komise rozhodnout o tom, zda je nová podoba „ballot screen“ pro výběr prohlížeče ve Windows dostačující. Microsoft v ní oproti původnímu návrhu udělal několik změn.
Po tomto velmi vstřícném návrhu Microsoftu se totiž redmondskému gigantovi nedostalo žádných díků, nýbrž paradoxně jen další kritiky ze strany konkurenčních společností Google, Mozilla a Opera Software. Už méně, nebo spíše vůbec, vadil návrh Applu, který vyvíjí prohlížeč Safari. Důvod byl na první pohled banální: pořadí dvanáctky prohlížečů v ballot screen mělo být totiž dle abecedy, což by na první místo přiřadilo prohlížeč Applu. S tím se však Opera, Google ani Mozilla nemohly smířit.
Na tyto stížnosti šalamounsky odpověděl Microsoft, který rozhodl, že pět největších prohlížečů bude v ballot screenu zobrazeno na prvních místech, avšak vždy zcela náhodně. Evropská komise by za toto neměla Microsoftu již nic vytknout.
Na druhou stranu by ale měla vytknout hodně věcí jejím konkurentům, jejichž lobby jim přinese bezplatnou reklamu v desítkách miliónů, či spíše stovkách miliónů počítačů po celé Evropě. Ballot screen se totiž nemá objevovat pouze při instalaci Windows 7, ale také zpětně pomocí aktualizací ve Windows XP a Windows Vista. A kdo vlastně určil, že má být takto zvýhodněná zrovna pětice Safari, Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox a Opera? Především účast Opery je zarážející. Přestože je to beze sporu kvalitní prohlížeč, kvůli jejímu žalostnému marketingu neovládá ani procento trhu webových prohlížečů pro klasické počítače. To bude asi důvod, proč byla právě lobby norské společnosti Opera Software v celém sporu nejmarkantnější.