Hned dva průzkumy z poslední doby se zabývají změnami na trhu s PC hardwarem, především pak změnou v myšlení podnikových zákazníků, ale i běžných spotřebitelů. Autorem první studie je společnost Richard Day Research, která se svých respondentů, více než tisícovky vedoucích IT pracovníků, ptala, s nákupem kterých IT produktů hodlají počkat na jinou dobu. Téměř polovina z dotázaných na prvním místě svého seznamu uvedla osobní počítač.
Velmi zajímavá doplňující data pak poskytl průzkum firmy Redemtech, která se kromě prodeje počítačů či serverů specializuje i na jejich recyklaci. Podle prezidenta společnosti, Boba Houghtona, se sice životní cyklus hardwarových produktů prodlužuje již několik let, v poslední době je ale prý tento růst mnohem výraznější. Více než 40 % respondentů Redemtechu uvedlo, že počítá s používáním notebooků po dobu až tří let. Dalších 30 % hodlá svůj laptop využívat až čtyři roky a 20 % pak i po dobu pět i více let.
U desktopů je životní cyklus přirozeně delší. Necelá polovina dotázaných firem si chce nové počítače pořídit po čtyřech letech od jejich nákupu, 30 % pak až po pěti a více letech. U serverů nejvíce, 60 %, respondentů uvedlo minimální dobu používání 5 let.
Podle analytiků Gartneru je však daná čísla možné číst několika způsoby. Hospodářská krize má sice na prodej počítačů patrný vliv, v příštích dvou letech se ale naopak očekává velký nárůst poptávky, který bude způsobený právě zastaralostí současných přístrojů a také končící podporou Microsoftu pro operační systém Windows XP. Na prodeje počítačů má navíc vliv rostoucí popularita alternativních platforem, v poslední době především tabletů.