K tomu, aby bylo jasné, že čeští Feedyou patří mezi významné hráče nejen v ČR, ale také v zahraničí, kam stále častěji pronikají, stačí si namátkou uvést několik z jejich zákazníků. Mezi ty patří mimo jiné velké logistické společnosti.
A jména? DB Schenker, Iveco, Lufthansa InTouch, Scania, Continental, Knorr-bremse, Gi Group, ale také třeba Raiffaisen Bank, Fincentrum, ČEZ, STRV nebo dokonce Explosia. To je výčet, za který by se nemusela stydět ani daleko větší společnost.
Na naše otázky o aktivitách firmy odpovídal Vojtěch Dlouhý, spoluzakladatel a Account Director Feedyou.
Inteligentnější vnitřní i vnější komunikace
Se svými chatboty se Feedyou specializuje na automatizaci komunikace pomocí na míru programovaných, v lokálním jazyce nastaveným chatbotem. I to je na kompetitivním rostoucím trhu klíčovým faktorem – Feedyou dokáže chatbota nastavit do češtiny, němčiny, samozřejmě angličtiny a dalších světových jazyků. Protože je chatbot vytvářen na míru pro firmy, stačí ho pro potřeby zahraničních poboček víceméně jen přeložit, což práci usnadňuje.
Implementace je navíc velmi rychlá. Zatímco běžné nasazení konverzační AI ve velké firmě zabere měsíce i víc, ve Feeyou jsou schopni nasadit funkční řešení během několika týdnů nebo jednotek měsíců v závislosti na škálování, přičemž pokračující podpora je zajištěna díky licenčnímu modelu SaaS. Tím je pro firmu zároveň zajištěno snadné případné rozšíření funkcí nebo zavedení chatbota i do partnerských firem či zahraničních poboček.
Konverzační AI je vhodná třeba pro usnadnění náborového procesu, callcentra nebo technickou podporu. Konkrétně třeba pro ČEZ ale chatbot sloužil i ke složitějším procesům, jako je třeba komunikace na sociálních sítích nebo na kariérních webových stránkách.
Ekosystém je králem
Zásadní součástí chatbotů od Feedyou je jednoduché používání. Pokročilý GUI doplnění řadou integrací umožňuje správu chatbota přímo ve firmách a AI je navíc snadno dostupná a integrovatelná do řady populárních IM platforem, ať už jde o Skype, WhatsApp, Messenger, Slack, WeChat nebo další služby.
A když už jsme u integrací – chatboti dokáží pracovat s běžnými programy jako Google Analytics, Salesforce, Microsoft Office, náborovými aplikacemi typu Teamio nebo SAP SuccessFactors a podobně.
Chatboti Feedyou také využívají zavedené NLP modely jako jsou Microsoft LUIS, IBM Watson, Geneea nebo od českých Alquist, se kterými jsme před několika měsíci také hovořili.
V kombinaci tak Feedyou s jediným chatbotem podpoří aplikační ekosystém firmy.
Z Česka do ciziny
Celkově se ve firmě momentálně poohlíží po dalším rozšiřování do zahraničí – to mají díky nasazení chatbota v českém prostředí u globálních firem jednodušší. S tím souvisí i shánění dalších pracovníků, už jen pro samotnou pokračující podporu firem, ve kterých je chatbot nasazen.
Chatboti jsou mimo jiné zajímaví i proto, že v jinak čistě IT firmě se díky tomu prosadí i humanitně zaměření lidé, kteří pro chatboty píšou texty a také je případně překládají.
Česko si v oblasti chatbotů vede velmi dobře, a to je do budoucna prospěšné. Se vznikem projektů jako RICAIP a mladými firmami typu Neuron Soundware vstupuje naše země do éry umělé inteligence sebevědomě a s hlavou vztyčenou.
Feedyou mají za sebou mimo jiné účast v soutěži Vodafone Nápad roku, kde se umístili na 3. místě.