Průzkum společnosti Ericsson mezi vedoucími pracovníky 132 poskytovatelů mobilních služeb z celého světa odhalil, že celkem 53 % operátorů očekává, že do konce roku 2020 implementují do svých sítí některé prvky umělé inteligence.
Nadpoloviční většina (55 %) respondentů se rovněž domnívá, že právě AI bude do budoucna hrát klíčovou roli ve zlepšování zákaznického servisu. Pro 68 % je obchodním cílem v následujících třech letech právě posílení zákaznických služeb.
„Pro provozovatele sítí bude umělá inteligence víc a víc potřebná především pro efektivní plánování, optimalizaci a řízení 5G sítí,“ říká Jiří Rynt ze společnosti Ericsson.
„Při existenci stovek aplikací bude v historicky krátké době velká část provozních kroků bez alespoň elementární podpory AI pro lidskou obsluhu skoro nemyslitelná,“ dodává.
AI pro zvýšení příjmů a snížení nákladů
Klíčovými aspekty, které umělá inteligence podle Ericssonu operátorům přináší, je zajištění návratnosti investic spojených s přechodem na 5G sítě, nový zdroj příjmů a snížení provozních nákladů.
Poskytovatelé služeb se v průzkumu zároveň shodují na tom, že AI pro ně také představuje účinný mechanismus pro sběr, strukturování a analýzu obrovských objemů dat, který nezbytně potřebují.
Zdroj: Ericsson