Eset, Internet Mall i Cleverlance v žebříčku Fast50 nejrychleji rostoucích firem střední a východní Evropy

24. 10. 2007

Sdílet

V osmém ročníku žebříčku Central European Technology Fast 50, který měří růst technologických firem ve střední Evropě, se absolutním vítězem stala polská firma Blue Media s růstem tržeb za pětileté období ve výši 11 226 procent. Průměrný růst padesátky vítězných firem dosáhl 910 procent.

V osmém ročníku žebříčku Central European Technology Fast 50, který měří růst technologických firem ve střední Evropě, se absolutním vítězem stala polská firma Blue Media s růstem tržeb za pětileté období ve výši 11 226 procent. Průměrný růst padesátky vítězných firem dosáhl 910 procent.
Vítězné společnosti pocházejí z šesti zemí, a to z České republiky, Slovenska, Maďarska, Lotyšska a Polska a letos poprvé také z Bulharska. Zmíněná nejlépe hodnocená Blue Media se zabývá se integrací inovačních informačních technologií v ekonomických sektorech, jako jsou telekomunikace, bankovnictví a finance.
Druhé místo patří letos další polské společnosti Travelplanet.pl, která se souštřeďuje na internetové cestovní podnikání a jejíž pětiletý růst dosáhl výše 4 798 procent. Třetí místo získala bulharská společnost Universal K, která produkuje, prodává a instaluje high-tech produkty pro telekomunikační společnosti (s růstem 2 900 procent).
Z českých firem se na celkovém osmém místě umístila společnost Internet Mall (obchodní dům, 1 368 %) a na desátém Cleverlance Enterprise Solutions (software na zakázku, 1 266 %). Před nimi na sedmém místě spočívá slovenský Eset (1 466 %).
Program Central European Technology Fast 50 je jedinou regionální soutěží, která vytváří žebříček technologických společností působících ve střední Evropě sestavený podle růstu jejich tržeb za pětileté období a je organizován společností Deloitte.

 

Autor článku