Evropská komise dnes dala konečný souhlas s koupí on-line reklamního systému DoubleClick společností Google. Cena transakce, oznámené už loni v dubnu, je 3,1 miliardy dolarů. Americká Federal Trade Commission ji povolila loni v prosinci.
Evropská komise rozhodovala, zda transakce neohrožuje v Evropě konkurenční prostředí na poli on-line reklamy a výsledný subjekt nemůže získat dominantní postavení. Proti transakci ale především vystoupily některé skupiny, které u EK lobovaly s argumentem údajného ohrožení uživatelských dat a soukromí. Vadilo jim, že po spojení reklamního systému a vyhledávače bude veškerá data o chování uživatelů mít k dispozici jediný subjekt a existuje riziko, jak s nimi bude nakládat. Ve Washingtonu sídlící organizace Electronic Privacy Information Center nechce ani po konečném schválení transakce svůj boj vzdát.
"Jsme rádi, že akvizice společnosti DoubleClick už byla uzavřena,“ řekl Eric Schmidt, předseda správní rady a generální ředitel společnosti Google. „S jejím přispěním se stal Google vedoucí reklamní platformou, což nám umožní nabízet trhu technologické novinky rychleji, podstatně zvýšit efektivitu, měřitelnost výsledků a výkonu digitálních médií pro vydavatele, zadavatele reklamy i agentury. Uživatelům zase nabídneme ještě relevantnější inzerci." Schmidt současně prohlásil, že soukromí uživatelů nebude těmito změnami nijak dotčeno.