Existují rozdíly mezi majiteli různých typů smartphonů?

26. 2. 2011

Sdílet

Společnost GfK Austria využila boomu v prodeji smartphonů v Rakousku k rozsáhlému internetovému průzkumu současného užívání jednotlivých modelů tohoto typu telefonů.

Ženy preferují značku LG a používají smartphony déle

LG je podle výsledků výzkumu  jedinou značkou, kterou používají převážně ženy. Značku HTC pak mají ve výrazně větší oblibě muži. V případě značky Apple je patrné, že i když u značky jako celku je obliba zhruba stejná, existují značné rozdíly u různých generací výrobku. Asi polovina uživatelů „starých“ modelů iPhone 3G byly ženy, kdežto nový iPhone 4 využívají ze 75% muži. Výzkum také odkryl, že muži mají jeden telefon v průměru kratší dobu a mnohem rychleji jej vymění za novější generaci přístroje.

Markantní rozdíly v rámci jednotlivých značek

Existují rovněž výrazné rozdíly v rámci jednotlivých značek z hlediska různých věkových skupin uživatelů. Zatímco Samsung Galaxy S upřednostňují osoby do 30 let věku, série Samsung Omnia je v centru pozornosti věkové skupiny 40 až 50 let. V této věkové skupině je rovněž nejvyšší podíl telefonů značky BlackBerry. Mnohem větší množství uživatelů různých modelů BlackBerry Bold lze nalézt zejména mezi dobře placenými vedoucími pracovníky. Státní zaměstnanci mají v oblibě přístroje Nokia N-Series, zatímco modely Nokia E-Series lze najít především v domácnostech s nejvyššími příjmy, přesahujícími 4 200 Euro.

Analýza podle operačního systému

Operační systémy Apple iPhone OS a RIM Blackberry mají například nejvyšší „akademický podíl“ s asi 28%, zatímco Android spolu se Symbianem a Windows se musí spokojit jen asi s jednou pětinou akademických uživatelů. Toto číslo je však stále podstatně vyšší než v celkové populaci a ukazuje, že v mobilním marketingu smartphonů se objevují některé velmi zajímavé cílové skupiny. U různých modelových řad lze však zřetelně určit cílovou skupinu uživatelů, i když přístroje samotné mají stále více podobných rysů - alespoň co se týče vzhledu.