Facebook chystá první změnu zobrazení Timeline

5. 11. 2012

Sdílet

 Autor: © Facebook
Nový formát profilové stránky si ještě neaktivovali všichni uživatelé a již v něm dochází k jedné výrazné změně. Místo dvou sloupců bude jen jeden.

Nový vzhled zatím probíhá testovací fází, je ovšem možno předpokládat, že nakonec nahradí stávající uspořádání u všech profilů. Hlavním důvodem změny je nespokojenost nejvýznamnějších zákazníků této sociální sítě, kteří ji využívají v rámci svých marketingových aktivit. Uspořádání do dvou nepravidelně navazujících sloupců údajně brání v jasné prezentaci produktů. Zobrazení profilu v novém formátu bylo plošně nastaveno pro všechny firemní stránky. Běžní uživatelé Facebooku mají prozatím stále možnost setrvat u předchozí verze zobrazení profilové stránky.

bitcoin školení listopad 24

Facebook Timeline

V současném uspořádání je stránka rozdělena do dvou stejně širokých sloupců a časová osa se na začátku dělí o místo s dalšími dynamickými moduly, které s ní nemají přímou souvislost a které jsou umístěny v pravém sloupci. Když moduly dojdou, rozlije se časová osa i do pravého sloupce. Nový zkušební vzhled dělí sloupce v poměru 6:4 ve prospěch levého. Pravý je vyhrazen výlučně pro moduly, a když jsou zobrazeny všechny, zůstává v pravém sloupci prázdné místo. Tato relativně malá změna podle názoru nejen marketingových odborníků podstatně zlepšuje přehlednost stránky.

Stávající rozložení ignoruje léty osvědčenou praxi lineárního zobrazování obsahu sociálních sítí, ve kterém jsou jednotlivé příspěvky setříděné od nejnovějších po nejstarší. Před chronologický seznam může ještě být předsunuto několik nejdůležitějších nebo nejoblíbenějších příspěvků. Většina webů, které se snaží toto uspořádání změnit, ztrácí u svých uživatelů na popularitě. To si pravděpodobně uvědomili i představitelé Facebooku a rozhodli se svou chybu napravit.

Prozatím není známo, kdy bude změna v rozložení stránek zavedena, s ohledem na předpokládaný tlak významných zákazníků k tomu však pravděpodobně dojde brzy.