Facebook v úterním mailu americkému časopisu Computerworld oznámil, že začal rozesílat uživatelům své e-mailové služby informaci o jejím blížícím se konci. V první polovině března bude služba oficiálně zastavena a e-maily uživatelů přesměrovány na alternativní adresy.
Mark Zuckberg, zakladatel Facebooku, oznámil „moderní systém zpráv“ – komunikační systém kombinující e-mail, rychlé zprávy, zprávy Facebooku a SMS – na podzim roku 2010. Očividným cílem bylo pokrýt všechny typy textové komunikace v rámci jedné sociální sítě a jednoho komunikačního nástroje. V rámci jeho startu každý uživatel získal vlastní e-mailovou adresu.
Podle interních statistik firmy Facebook zpracovával až 4 miliardy zpráv denně, naprostá většina z nich proudila pouze mezi dvojicemi komunikujících. Vlastní e-mailový systém ovšem prakticky nikdo nezačal používat. Důvod je jednoduchý, přišel tak pozdě, že naprostá většina uživatelů již měla několik vlastních e-mailových adres u bezplatných e-mailových poskytovatelů. Ve skutečnosti například prastarou e-mailovou doménu aol.com dodnes používá více lidí než @facebook.com.
Zeus Kerravala, analytik firmy ZK Research, označil ukončení e-mailové služby za první skutečně velké selhání Facebooku, které ovšem nenapáchá větší škody, právě vzhledem k minimální oblibě mezi uživateli: „Pokud ovšem nikdy neselžete, znamená to, že se nesnažíte dost a velké úspěšné společnosti se podstupování rizik nemohou vyhnout.“
Toto rozhodnutí vychází najevo jen několik dní po překvapivé koupi komunikační aplikace WhatsApp, za kterou Facebook zaplatil působivých 19 miliard dolarů. Je očividné, že nejde o žádnou náhodu, populární platforma se stovkami milionů uživatelů WhatsApp byla přímou konkurencí a lepší alternativou pro interní komunikační systém Facebooku, proto nemělo smysl jej dále rozvíjet.
jej