Facebook mění podobu, chce být osobním zpravodajem

9. 3. 2013

Sdílet

 Autor: © Facebook
Nejpoužívanější sociální síť čeká řada výrazných změn, které mají přispět k větší přehlednosti příspěvků a sjednocení vzhledu pro různé platformy.

Milióny lidí po celém světě začínají svůj den kontrolou příspěvků na hlavní zdi jejich facebookového účtu. To, co na tomto místě vidí, se však brzy změní. Facebook totiž v úterý představil novou podobu své domovské stránky.

V současné době je hlavní zeď jediným zdrojem různorodého obsahu – fotek, odkazů, statusů nebo videí. Nově dojde k rozdělení zdi na několik samostatných kanálů přizpůsobených konkrétnímu typu příspěvků. Jak uvedl šéf Facebooku Mark Zuckerberg, který se ujal představení nové podoby, cílem je dát uživatelům možnost přizpůsobit si hlavní zeď podle svých představ a potřeb.

V praxi to má vypadat tak, že jeden z nových kanálů bude obsahovat pouze příspěvky obsahující fotografie. V jiném zase budou umístěny všechny hudební příspěvky – videa, písničky, doporučení od přátel, data koncertů a podobně. Uživatele, kterým vadí informace o herních aplikacích, jistě potěší, že i ty dostanou vlastní kanál.

Kromě obsahu bude příspěvky možné třídit i podle dalších kritérií. Uživatel si tak bude moci vytvořit vlastní kanál, ve kterém budou pouze příspěvky od velmi blízkých přátel. Každé skupině přátel nebo odběratelů lze takto přidělit vlastní kanál. A k dispozici bude také třídění podle času.

Současná hlavní zeď se všemi příspěvky bude zřejmě i nadále první věcí, kterou lidé při spuštění služby uvidí. Nově však dojde k jejímu propojení s novými třídícími mechanismy. Naopak se vůbec nezmění algoritmus, jenž rozhoduje o tom, které příspěvky se na hlavní stránce zobrazí přednostně a výše.

Nová podoba sítě má přispět ke zvýšení času, který na ní uživatelé stráví. V současné době je to v průměru 22 minut a 20 sekund denně. Facebook míří výše. Chce zlepšit dopad reklamy na uživatele a vytvořit tak úsměv na tvářích nervózních investorů.

Zuckerberg dále uvedl, že nová podoba bude lépe optimalizována pro mobilní zařízení a vizuálně velmi přitažlivá. Téměř 50 % veškerého obsahu zveřejňovaného prostřednictvím Facebooku podle něj totiž tvoří fotky a videa.

Zvětší se tak například miniatury obrázků a text příspěvku se zobrazí přímo na fotografii v levém horním rohu. Informace o poloze uživatelů zase budou obsahovat mapu a více informací o daném místě.

Facebook zdůraznil, že dlouhodobým cílem je nabídnout uživatelům stejný zážitek z používání sítě bez ohledu na to, jestli se připojují z desktopů, tabletů nebo smartphonů. Cílem je tedy sjednocení designu, přičemž Facebook myslí i na takové detaily, jako jsou barvy a fonty.