Obchod bude od příštího týdne přístupný přímo na webu Facebooku i v mobilních aplikacích, které jsou v současnosti k dispozici pro operační systémy iOS a Android.
Facebook tak následuje již nastartovaný trend. Obchodem s aplikacemi totiž disponuje mnoho plaforem, a to jak mobilních (iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone), tak počítačových (OS X, Windows), a lidé na Facebooku aplikace široce využívají (za zmínku stojí například Farmville, Spotify nebo Pinterest).
Centrum aplikací vyvinuté Facebookem se bude citelně lišit od tradičních obchodů. Jak zdůrazňuje analytik společnosti CNET Rafe Needleman, nejde pouze o prodej, ale také o maximální propagaci aplikací a internetové sociální sítě jako celku.
Podle zpráv, které zveřejňuje Facebook na svém blogu, bude App Center místem, kde uživatelé naleznou vysoce kvalitní aplikace a kde dostanou mimo jiné možnost přečíst si o nich reference a hodnocení. Aplikační centrum ve verzi pro přenosná zařízení pak uživatele nasměruje na aplikace používající přihlašovací údaje přes stránku Facebooku (konkrétně budou lidé nasměrování do obchodu s aplikacemi od Applu nebo Googlu, kde si je budou moci stáhnout).
App Center dá aplikacím na Facebooku řád a uživatelé dostanou možnost je hodnotit. Rovněž se o nich – dříve než jim povolí přístup – dozvědí podrobné informace a také to, které z dalších aplikací mimo Facebook využívají přihlašovacích údajů z Facebooku. Nyní jsou uživatelé aplikacemi, které na síti nemají žádný řád, zaplaveni.
Když si uživatel například otevře aplikaci umožňující čtení webové verze novin, okamžitě je po něm požadováno, aby povolil aplikaci přístup k osobním informacím. Jen tak lze aplikaci začít používat. Neexistuje způsob, jakým by bylo možno zjistit, jakými funkcemi aplikace přesně disponuje, a není možno získat ani informace o tom, co si o ní myslí další lidé. Jakmile však Facebook spustí App Center, budou moci uživatelé procházet aplikace a vybírat si, jakou si nainstalují.
Popisovaná novinka od Facebooku je navíc příznivá pro vývojáře, protože dovoluje propagovat mobilní aplikace a nabízet aplikace placené. V současnosti totiž není možné zakoupit nějakou aplikaci napojenou přímo na Facebook.
Jak poukázal analytik Rafe Needleman, Facebook nemá tímto krokem co ztratit. Čím více je na něm zaregistrováno uživatelů (dokonce i těch, kteří se na něj přihlašují přes jinou aplikaci), s tím větším množstvím osobních údajů Facebook nakládá. A právě to se dá využít k reklamním účelům. Schopnost udělat dobrou publicitu novince App Center je silným podnětem pro vývojáře, aby používali Facebook pro aplikace jako přihlašovací platformu.