Pokud se vyhledávací pole na vašem facebookovém profilu změnilo, ničeho se nebojte. To jen Facebook konečně spustil svůj pokročilý vyhledávací nástroj, který od počátku letošního roku fungoval pouze v testovacím režimu.
V následujících týdnech dojde k automatické změně vyhledávacího pole u všech uživatelů používajících Facebook v americké angličtině. Uživatelé na to budou upozorněni na jejich hlavní stránce výzvou k opětovnému nastavení sdílených informací.
„Toto je pouze začátek. Dále budeme pracovat na lepším vyhledávání osob, míst, statusů či komentářů. Současně připravujeme mobilní verzi vyhledávače Graph Search,“ napsal Facebook na oficiálním blogu.
Na blogu společnost také uvedla, že od spuštění beta verze vyhledávače v lednu letošního roku si novou službu vyzkoušely desítky miliónů lidí. Jejich připomínky prý vývojářům pomohly vychytat všechny chyby a dostat nástroj na požadovanou úroveň. Zpětná vazba vývojářům také posloužila k rychlejšímu vyhledávání některých termínů a vyšší kvalitě zobrazených výsledků. Již na první pokus by tak uživatelé měli dostat tu nejlepší možnou odpověď na svůj dotaz.
Nový vyhledávací nástroj staví na obrovském množství informací, které o sobě na Facebooku zveřejňuje více než 1 miliarda uživatelů. Pokud se nechcete jedním z výsledků vyhledávání stát i vy, zkontrolujte své nastavení pro sdílení informací.
Graph Search se zobrazí v horní části každé stránky jako větší vyhledávací pole. Uživatelé mohou službu využít pro vyhledávání konkrétních osob nebo třeba informací o místech. Pokud byste například chtěli zajít do nějakého baru v Praze, Facebook vám ukáže, do jakých lokalit chodí vaši přátelé.
Pokud se však na stejnou otázku zeptají dva různí lidí, velmi pravděpodobně dostanou dvě různé odpovědi. Výsledky totiž budou vždy závislé na konkrétním seznamu přátel a kontaktů.