Facebook ve středu oznámil, že připravil zásadní proměnu stránek organizací, která nabídne více možností nastavení firemních profilů. Nový vzhled umožní jednodušší komunikaci s fanoušky, nový grafický styl a možnost zviditelnění některých příspěvků nebo komunikace s fanoušky. Nový vzhled je již k dispozici u osobních stránek. Hlavní změnou je uspořádání událostí na časové ose a větší důraz na obrazové vyjadřování.
Protože 30. březen se rychle blíží měly by se podniky na tuto změnu připravit co nejdříve. Zde je několik tipů, které by mohly vést k lepší prezentaci na Facebooku.
Nahrajte si nové titulní a profilové fotografie
První, co návštěvníci stránky uvidí, je úvodní fotografie. Proto byste si na ní měli dát záležet. Nemusí jít samozřejmě jen o fotografii, můžete připravit nějakou koláž nebo ilustraci, která vyjadřuje zaměření vašeho podnikání. Facebook doporučuje velikost 851x315 pixelů. Nový obrázek nahrajete kliknutím na volbu „Přidat úvodní fotku“ v pravém horním rohu obrazovky.
Ve všech diskusích i odkazech na vás se objevuje profilový obrázek. Proto by měl být vybrán takový, který vás co nejlépe charakterizuje. Rozumným řešením je logo nebo jeho nejvýraznější prvek. Má velikost zhruba 180x180 pixelů a změnit si ho můžete, když najedete myší na stávající obrázek v levém hornbím rohu úvodní stránky. Nabídne se vám možnost „Upravit profilový obrázek“.
Informace „O mně“
Tato stránka byla dříve ukrytá mezi ostatními informacemi, nyní na ni vede odkaz hned pod úvodní fotografií. Zkuste ji proto upravit tak, aby o vás vypovídala co možná nejvíce. Neuchylujte se ale k žádným dlouhým litaniím, které by stejně nikdo nečetl.
Způsob zobrazení příspěvků
Timeline umožňuje některý z příspěvků „připíchnout“ na začátek seznamu a udržet ho tam až 7 dní. Umožňuje také měnit data příspěvků a tím upravovat jejich řazení. Takovým způsobem můžete nejdůležitější příspěvky udržet na viditelnějším místě. Další možností je přiřazení hvězdičky k příspěvku. Takto označené položky získají větší prostor a jde do nich vkládat obrázky široké až 851 pixelů.
Zveřejněte významné události v dějinách firmy
Timeline umožňuje vkládat významné události. Jak jsme zmínili výše, můžete u příspěvků nastavit libovolné datum, proto lze zadat i události, které se staly v minulosti. Doplníte tím tak svou firemní prezentaci v novém grafickém rozhraní.
Správa příspěvků v historii aktivitNový prvek v podobě historie aktivit umožňuje spravovat příspěvky. Můžete je skrývat nebo zobrazovat, označovat je hvězdičkou a měnit jejich datum a čas zveřejnění.
Statistika a aktivita na hlavním panelu
Nový panel pro správu nabízí kromě přehledných statistik možnost přijímání soukromých vzkazů od uživatelů Facebooku. Umožňuje to řešit problémy s jednotlivci bez nutnosti jejich zveřejňování na vaší zdi, která je přístupná všem.
V přehledech můžete sledovat, jaký dopad mají vaše firemní stránky na komunitu uživatelů Facebooku včetně vývoje v čase. Můžete tedy například sledovat, jak změny nebo příspěvky na vaší stránce ovlivňují zájem ostatních.
Sledování aktivity přátel
Návštěvníci vašich stránek uvidí v horní části vaší stránky interakci svých přátel s vámi. To na ně působí mnohem osobněji a pomáhá to zvyšovat povědomí o vašem podniku. Trochu problematické na této funkci je to, že tam uvidí i negativní reakce svých přátel na vás.
K plošné směně na nový vzhled dojde 30. března. Pokud jej ale připravíte dříve, můžete svou stránku přepnout třeba okamžitě. Zamyšlení nad jejím vzhledem je ale nutné v každém případě. Tedy, pokud to myslíte se svou prezentací ve Facebooku vážně.